شناسه خبر : 15458

سهم کشاورز از بیمه اختیار هر جعبه تخم نوغان ۲۸ هزار تومان است

سهم کشاورز از بیمه اختیار هر جعبه تخم نوغان ۲۸ هزار تومان است

رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور با اشاره به آغاز توزیع تخم نوغان در گیلان، گفت: امسال ۱۸ هزار و ۲۱۰ جعبه تخم نوغان در گیلان توزیع می شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر، عدیل سروی زرگر با اشاره به آغاز توزیع تخم نوغان در استان گیلان از امروز، اظهار کرد: در مجموع ۱۸ هزار و ۲۱۰ جعبه تخم نوغان داخلی و خارجی در استان گیلان توزیع می‌شود.

وی با بیان این میزان در سال گذشته ۱۶ هزار و ۲۰۲ جعبه بوده است، افزود: نوغانداران می‌توانند با مراجعه به ۱۱ مرکز در هشت شهرستان استان گیلان نسبت خرید به جعبه‌های تخم نوغان مورد نیاز خود اقدام کنند.

رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور ادامه داد: این مراکز در شهرهای لنگرود، شلمان، لاهیجان، آستانه اشرفیه، بندرانزلی، رشت، شفت، فومن، پیش حصار، صومعه سرا و طاهر گوراب قرار دارد.

سروی زرگر افزود: این مراکز همه روزه از ساعت ۷:۳۰ صبح تا ۱۷ عصر آماده توزیع تخم نوغان هستند.

وی همچنین گفت: نوغانداران شهرستان‌های آستارا، رضوانشهر، تالش، ماسال، رودبار، رودسر، املش و سیاهکل نیز می‌توانند برای تهیه تخم نوغان مورد نیاز خود به جهاد کشاورزی این شهرستان‌ها مراجعه کنند.

سروی زرگر در ادامه با بیان اینکه میزان پیله تر ابریشم تولید شده در سال گذشته ۵۵۹ هزار و ۶۱ کیلوگرم بوده است، گفت: قیمت خرید هر جعبه تخم نوغان برای امسال ۱۵ هزار تومان تعیین شده است، اضافه کرد: ۹ هزار و ۷۹۳ بهره بردار در استان گیلان نیز به پرورش کرم ابریشم مشغول هستند.

وی با اشاره به اینکه شش هزار و ۷۰ هکتار سطح زیر کشت توتستان‌ها در استان گیلان است، افزود: مبلغ بیمه اختیار هر جعبه تخم نوغان نیز ۲۸ هزار تومان سهم کشاورز بوده و نرخ خسارت پرداختی برای هر جعبه ۲۸۸ هزار تومان است.

رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور در ادامه با بیان اینکه بیشترین پرورش کرم ابریشم در استان گیلان مربوط به شهرستان‌های لنگرود، شفت و لاهیجان است، گفت: در لنگرود سه هزار و ۵۸، شفت دو هزار و ۲۷۱ و لاهیجان هزار و ۸۰۰ بهره بردار مشغول به این کار هستند.

وی به میزان اعلام نیاز جعبه تخم نوغان برای این شهرستان نیز اشاره و اظهار کرد: امسال لنگرود پنج هزار و ۵۰۰ جعبه و شفت نیز چهار هزار جعبه اعلام نیاز کرده‌اند.

 

ارسال نظر