شناسه خبر : 14241

۱۳ درصد از ماشین آلات کشاورزی استان کرمانشاه پلاک گذاری نشدند

13  درصد از ماشین آلات کشاورزی استان کرمانشاه پلاک گذاری نشدند

تاکنون بیش از ۸۷ درصد از ماشین آلات کشاورزی استان کرمانشاه پلاک گذاری شده اند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از صدا و سیما مرکز کرمانشاه، رئیس اداره‌ی فن اوری‌های مکانیزه‌ی جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه این ماشین آلات شامل تراکتور، کمباین و چاپر خودگردان است، گفت: بیشترین آمار ادوات کشاورزی پلاک گذاری شده در استان با ۲۷ هزار و ۵۲۹ دستگاه مربوط به تراکتور است.

گمار صدور کارت سوخت، دریافت سهمیه‌ی سوخت منظم، داشتن سند قطعی مالکیت و سهولت در خرید و فروش، ردیابی پس از سرقت، بیمه شدن ماشین پلاک دار و قابل پیگیری بودن تخلفات را از مزایای پلاک گذاری ادوات کشاورزی عنوان کرد و افزود: اجرای این طرح در استان با استقبال خوب کشاورزان همراه بوده است.

وی با بیان اینکه طرح پلاک گذاری ماشین الات کشاورزی از سال ۹۲ آغاز شده، خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تا کنون هم حدود ۳ هزار ماشین آلات کشاورزی در استان پلاک گذاری شده اند.

گمار با اشاره به اینکه کشاورزان برای پلاک گذاری وسایل خود می‌توانند به شرکت‌های خدمات فنی و مشاوره‌ای مستقر در مرکز دهستان خود مراجعه کنند، گفت: داشتن سند و دفترچه‌ی تراکتور، شناسنامه و کارت ملی دارنده‌ی دستگاه و معرفی نامه‌ی جهادکشاورزی دهستان و یا شهرستان در هنگام تعویض پلاک الزامی است.

 

 

 

ارسال نظر