شناسه خبر : 42370

اختصاصی چابک آنلاین؛

بیشتر صاحبان املاک بزرگ متراژ تهران تمایلی به فروش ندارند

بیشتر صاحبان املاک بزرگ متراژ تهران تمایلی به فروش ندارند

یک کارشناس صنعت ساختمان، با بیان اینکه مالکان املاک بزرگ متراژ اگر نیاز به فروش املاک خود داشته باشند مجبور به شکست قیمت های پیشنهادی املاک خود هستند، افزود: بیشتر صاحبان این نوع املاک تمایلی به فروش املاک خود ندارند و این املاک و زمین های خود را به عنوان سرمایه نگه داشته اند.

چابک آنلاین، سهیل سلمانیان، جواد خوانساری، در گفتگو باچابک آنلاین ، ادامه داد : در شهر تهران برخی از زمین های بزرگ دیوار کشی شده و هیچ گونه فعالیتی بر روی آن صورت نمی گیرد و حتی تعریض خیابان هم در آن مناطق با مشکل رو به رو شده است.

این کارشناس صنعت مسکن، با بیان این موضوع که شهرداری ها  باید در مورد املاک و زمین های بلا استفاده تصمیمی جدی بگیرند، اذعان داشت:  اگر صاحبان این نوع از زمین و املاک برای فروش آن ها اقدامی نکنند شهرداری ها باید تعریض خیابان ها را انجام دهند و مبالغ و هزینه وخساراتی که به این نوع املاک را وارد شده است را بپردازند .

خوانساری،افزود: در سال های اخیر قیمت مسکن به قدری افزایش یافته که صاحبان این نوع املاک و زمین هر کار دیگر به جز نگهداری املاک خود انجام می دادند به این اندازه سود دهی برای آن ها نداشت.

گفته می شود که آپارتمان‌های بزرگ‌متراژ موجود در بازار مسکن را نه کسی می‌خرد و نه کسی اجاره می‌کند.

به این ترتیب، مالکان این گروه از آپارتمان‌ها در هر دو بخش بازار مسکن با چالش مواجه هستند.

بازار مسکن شهر تهران این روزها با حجم قابل‌توجهی از عرضه آپارتمان‌های بزرگ‌متراژ روبه‌رو شده  که به اذعان مشاوران املاک ، برخی از این واحدها ماه‌ها در صف انتظار اجاره بوده‌اند و در نهایت مالک با مشاهده بی‌رغبتی در بازار اجاره نسبت به املاک بزرگ‌متراژ، تصمیم به فروش واحد خود گرفته است.

از نگاه دست اندرکاران امر، بیشتر املاک و آپارتمان های بزرگ متراژ در تهران  در آینده نیز خالی و یا بدون استفاده خواهند بود و پیش بینی می شود که با وجود نگاه سرمایه گذاری به این نوع از املاک، این روند در آینده نیز ادامه دار خواهد بود.

 

ارسال نظر