شناسه خبر : 41126

اختصاصی چابک آنلاین؛

اخذ مالیات بر عایدی سرمایه جلوی سوداگری در بازار مسکن را خواهد گرفت

اخذ مالیات بر عایدی سرمایه جلوی سوداگری در بازار مسکن را خواهد گرفت

یک عضو هیات مدیره نظام مهندسی استان تهران از صنعت ساختمان به عنوان موتور محرکی یاد کردکه همه صنایع به نحوی به آن متصل هستند و در خصوص اخذ مالیات از مالکان خانه های خالی گفت که عدم اخذ مالیات از افرادی که به مسکن به عنوان سرمایه نگاه می کنند منجر به ایجاد بازار سوداگرانه خواهد شد.

چابک آنلاین، سهیل سلمانیان، بهمن مومنی مقدم،درگفت وگو با چابک آنلاین،اذعان داشت که با ایجاد نظام مالیاتی درست در بازارمسکن ،افراد فاقد صلاحیت  در حوزه ساخت وسازاز این بازار خارج خواهند شد و این بازار به سمت عرضه و تقاضای درست گام بر می دارد.

وی، در عین حال اذعان داشت که اخذ مالیات بر عایدی سرمایه در کنترل نوسانات قیمت مسکن چندان تاثیرگذار نیست، هرچند که اخذ مالیات بر عایدی سرمایه، جلوی سوداگری ها در بازار مسکن را خواهد گرفت.

مومنی مقدم، در زمینه شناسایی زمین های بلا استفاده موجود، بیان کرد:در این زمینه ، دولت باید ورود  کرده و زمین هایی که قابلیت ساخت دارند انتخاب کند زیرا ادارات شهرسازی استان ها از این دست زمین ها دارند، بنابراین تهیه وفراهم کردن بستر سرمایه گذاری در مسکن که بخش مهمی از آن شامل زمین به عنوان آورده دولت می شود می تواند در اختیار سرمایه گذار قرار بگیرد.

عضوهیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران درباره ورود سرمایه گذاران خارجی به بازار مسکن، افزود :با توجه به این که بازار مسکن متاثر از مابقی بازار های دیگر بوده با این حال، جذب سرمایه گذار خارجی  تاثیر خوبی دراین بازار خواهد داشت.

وی، اذعان داشت که با توجه به رکود حاکم بر بازار مسکن وکمبود منابع در بازار مسکن، حضور سرمایه گذار خارجی به نفع  بخش مسکن خواهد بود، زیرا سرمایه گذارخارجی از جهاتی مانند تامین منابع  مالی و تجهیزات و دانش علم روز کمک خواهد کرد تا ساخت وساز با علم روز دنیا صورت گرفته و کمبود منابع مالی هم جبران می شود.

 

ارسال نظر