شناسه خبر : 42302

اختصاصی چابک آنلاین؛

شرکت‌های لیزینگ توانایی پرداخت تسهیلات به صنعت ساختمان را ندارند

شرکت‌های لیزینگ توانایی پرداخت تسهیلات به صنعت ساختمان را ندارند

یک عضو هیات مدیره سازمان نظام کاردانی ساختمان تهران،اظهار کرد: در طول ۲۰ سال گذشته قیمت مسکن حدود ۱۰۰ برابر افزایش یافته بنابراین برای شرکت های سرمایه گذاری مانند لیزینگ با این وضعیت و در بازه زمانی زیاد و وجود تورم، ورود به بخش مسکن مقرون به صرفه نیست و جوابگو نخواهد بود.

چابک آنلاین، سهیل سلمانیان، محمدرضا ربیعی، در گفتگو با چابک آنلاین در مورد ورود شرکت های سرمایه گذاری و لیزینگ به صنعت مسکن، افزود:درحال حاضر  ۷۵ درصد صنایع دیگر در راستای صنعت ساختمان حرکت می کنند، در این صورت اگر صنعت ساختمان  راکد باشد ۷۵ درصد صنایع دیگر نیز افت خواهند کرد. 

این عضو هیات مدیره سازمان نظام کاردانی ساختمان تهران، با بیان این که  خروج از رکود و ارزان شدن مسکن با ورود شرکت های لیزینگ به این صنعت حل شدنی نیست، افزود: بنگاه های اقتصادی تسهیلاتی را که در اختیار سازندگان یا مردم قرار می دهند باید سود دهی داشته باشند و  وقتی سود بالایی برای  این تسهیلات در نظر می گیریند جواب گوی تورم حال حاضر نیست و از طرفی، شخصی که از این تسهیلات هم استفاده می کند نیز ضرر خواهد کرد. 

ربیعی ادامه داد: ممکن است که ورود شرکت های لیزینگ به بخش مسکن در بازه زمانی کوتاه تاثیر مثبتی بر قیمت ها داشته باشد ولی این تاثیر گذاری پایدار نخواهد بود. 

به گفته وی،باید توجه داشت که لیزینگ ها باید نزدیک به ۸۰ درصد قیمت تمام شده مسکن را بپردازند ولی در حال حاضر این توانایی را ندارند.

 

ارسال نظر