شناسه خبر : 42271

اختصاصی چابک آنلاین؛

تقاضای چندانی برای خرید آپارتمان‌ در بازار مسکن وجود ندارد

تقاضای چندانی برای خرید آپارتمان‌ در بازار مسکن وجود ندارد

دبیر اتحادیه مشاوران املاک تهران اعلام کرده که بیشتر املاک بزرگ متراژ در تهران، توسط اشخاص یا شرکت‌ها، با هدف سرمایه گذاری خریداری شده و مورداستفاده قرار می گیرند، بنابراین برای صاحبان این نوع املاک، هر مقدار که قیمت مسکن افزایش پیدا کند سرمایه این افراد نیز افزایش پیدا می کند.

چابک آنلاین، سهیل سلمانیان، سعید لطفی در گفتگو با چابک آنلاین در مورد فروش یا اجاره  آپارتمان های بزرگ متراژ در شهر تهران، اذعان داشت: در این شرایط بازار، تنها اشخاصی وادار به فروش این نوع املاک می شوند که نیاز مالی داشته باشند و در این صورت مجبور به شکست قیمت های املاک خود برای فروش سریع تر این نوع املاک می شوند.

گفته می شود که آپارتمان‌های بزرگ‌متراژ موجود در بازار مسکن را نه کسی می‌خرد و نه کسی اجاره می‌کند.

به این ترتیب، مالکان این گروه از آپارتمان‌ها در هر دو بخش بازار مسکن با چالش مواجه هستند.

بازار مسکن شهر تهران این روزها با حجم قابل‌توجهی از عرضه آپارتمان‌های بزرگ‌متراژ روبه‌رو شده  که به اذعان مشاوران املاک ، برخی از این واحدها ماه‌ها در صف انتظار اجاره بوده‌اند و در نهایت مالک با مشاهده بی‌رغبتی در بازار اجاره نسبت به املاک بزرگ‌متراژ، تصمیم به فروش واحد خود گرفته است.

دبیر اتحادیه  مشاوران املاک تهران، بابیان این که بیشتر املاک و آپارتمان های بزرگ متراژ در تهران  در آینده نیز خالی و یا بدون استفاده خواهند بود، افزود: با وجود نگاه سرمایه گذاری به این نوع از املاک این روند در آینده نیز ادامه دار خواهد بود.

لطفی، افزود: در حال حاضر با توجه به رکود حاکم بر  بازار، علاوه بر واحد های بزرگ متراژ، واحد های زیر ۱۰۰ متر نیز تقاضای چندانی  برای خرید یا اجاره ندارند.

 

ارسال نظر