شناسه خبر : 42233

اختصاصی چابک آنلاین؛

مالکین آپارتمان های بزرگ متراژ مجبور به کاهش قیمت پیشنهادی شده اند

مالکین آپارتمان های بزرگ متراژ مجبور به کاهش قیمت پیشنهادی شده اند

بازرس اتحادیه مشاوران املاک تهران، اعلام کرد که مالکین آپارتمان های بزرگ متراژ در تهران مجبور به شکست و پایین آوردن قیمت های پیشنهادی خود در فروش یا اجاره هستند.

چابک آنلاین، سهیل سلمانیان، احمد آذری، در گفتگو با چابک آنلاین با بیان این که قدرت اجاره واحد های مسکونی در تهران کم شده و رکود در بازار مسکن حاکم است، افزود: مالکین آپارتمان های بزرگ متراژ در تهران به دلیل تقاضای کم خریدار و کم بودن مستاجر برای این نوع واحد ها مجبور به شکست قیمت های واحد های خود شده اند.

گفته می شود که آپارتمان‌های بزرگ‌متراژ موجود در بازار مسکن را نه کسی می‌خرد و نه کسی اجاره می‌کند.

به این ترتیب، مالکان این گروه از آپارتمان‌ها در هر دو بخش بازار مسکن با چالش مواجه هستند.

بازار مسکن شهر تهران این روزها با حجم قابل‌توجهی از عرضه آپارتمان‌های بزرگ‌متراژ روبه‌رو شده  که به اذعان مشاوران املاک ، برخی از این واحدها ماه‌ها در صف انتظار اجاره بوده‌اند و در نهایت مالک با مشاهده بی‌رغبتی در بازار اجاره نسبت به املاک بزرگ‌متراژ، تصمیم به فروش واحد خود گرفته است.

بازرس اتحادیه مشاوران املاک تهران، ادامه داد: در زمانی که قدرت خرید و اجاره مسکن کم باشد ورکود بر بازار مسکن حاکم باشد این موضوع اولین تاثیرات خود را در واحد های آپارتمانی با متراژ بالا نشان می دهد.

به گفته وی، این احتمال وجود دارد که در سال آینده شاهد این اتفاق در واحد هایی با متراژ زیر صد متر هم  باشیم.

بازرس اتحادیه مشاوران املاک تهران، درباره نقل و انتقال مستاجران در ماههای پایان سال جاری ، تصریح کرد : این احتمال وجود دارد که در دو ماه آخر سال، در بازار مسکن هیچ تغییری صورت نگیرد به این دلیل که در 2 یا 3 ماه با قیمانده از سال ،معمولا افراد  نقل مکان نمی کنند و مالکین و مستاجرین  نیز تقاضایی برای جا به جایی ندارند.

آذری، درمورد نرخ های احتمالی در بازار مسکن، اذعان داشت: اگر افزایش قدرت خرید دراین بازار وجود نداشته باشد رکورد ادامه دار شده و افزایش ها در حد همان تورم اعلامی  بانک مرکزی است.

 

ارسال نظر