شناسه خبر : 42115

اختصاصی چابک آنلاین؛

حضور شرکت های لیزینگ کمبود منابع مالی بازار مسکن را جبران می کند

حضور شرکت های لیزینگ کمبود منابع مالی بازار مسکن را جبران می کند

یک عضو هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایی انبوه سازان مسکن و ساختمان استان تهران، اعلام کرد که موانعی بر سر راه حضور شرکت های سرمایه گذاری و لیزینگ در بازار مسکن وجود دارد که باعث می شود این شرکت ها به صورت جدی به سمت سرمایه گذاری در صنعت ساختمان نروند.

چابک آنلاین، سهیل سلمانیان، "ساسان پیرزیاد" درگفتگو با چابک آنلاین، با بیان این که یکی از مهم ترین موانع در هرکسب وکاری ایجاد اعتماد در نزد سرمایه گذار است،افزود: فرایند اداری درزمینه ساخت وساز یک چالش بوده به طوری که برای اخذ  مجوزهای لازم ساخت ساز بیش از یک سال زمان می برد و در این بین برخی بخش نامه هم تغییر می کنند.

وی، یکی دیگر از مشکلات سازندگان در زمینه ساخت و ساز را تامین سرمایه دانست و افزود: مسکن مورد نیاز کشور سالی یک  میلیون واحد بوده ، درحالیکه سازندگان بخش خصوصی نزدیک به ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار واحد از این نیاز را تامین می کنند.

به گفته پیرزیاد، بخش دیگر از نیاز مسکن کشور همچون سال های گذشته ساخته نشده و این موضوع یک نیاز انباشته ای را در بازار ایجاد می کند.

این عضو هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایی انبوه سازان مسکن و ساختمان استان تهران، ادامه داد: اگر دولت بتواند تولید  ۴ میلیون واحد مسکونی را قرار داد برساند، باز هم این پروژه ها چند سال طول می کشد تا تکمیل  ونهایی شود.

وی،افزود:ساخت و ساز درکشور باید با دانش اقتصادی صورت بگیرد ولی بیشتر سازندگان در افت و خیز بازار مسکن دچار کمبود منابع مالی برای تکمیل پروژه های خود میشوند، بنابراین نیاز است تا شرکت های سرمایه گذاری و لیزینگ شکاف کمبود مالی را پر کنند.

پیرزیاد،تصریح کرد:حضور شرکت های سرمایه گذاری و لیزینگ ها در بازار مسکن امری ضروری بوده و باعث می شود تا کمبود منابع مالی تامین شود.

 

ارسال نظر