شناسه خبر : 34523

اختصاصی چابک آنلاین؛

استانبول آماده تعیین قهرمان ۲۰۲۳

یک قدم تا رویای سه گانه

استانبول آماده تعیین قهرمان 2023

منچسترسیتی یک بازی تا سه گانه تاریخی فاصله دارد، اگر آنها برنده شوند، این دهمین سه گانه‌ای خواهد بود که اروپا به خود می‌بیند.

چابک آنلاین، ایمان گودرزی، پس از شکست دادن منچستریونایتد در فینال جام حذفی آخر هفته گذشته، آنها در حال حاضر یک دبل داخلی را در اختیار دارند و حالا آنها برای رسیدن به رویای سه گانه اینتر را در استانبول پیش رو دارند.

لیگ قهرمانان تنها جامی است که سیتی زن ها از سال 2008 تاکنون موفق به کسب آن نشده‌اند.

اکنون آنها یک بازی تا پیروزی در آن و تکمیل یک سه گانه پر شور فاصله دارند.

این چهارمین فینال پپ گواردیولا در لیگ قهرمانان اروپا به عنوان سرمربی است.

او دو بار با بارسلونا در سال های 2009 و 2011 قهرمان لیگ قهرمانان شده و یک بار در سال 2021 در فینال با سیتی از رسیدن به جام ناکام ماند.

کارلو آنچلوتی تا به حال 5 بار به فینال لیگ قهرمانان رسیده و 4 بار قهرمان این جام شده و پر افتخار ترین سرمربی این رقابت ها به حساب می‌آید، زین الدین زیدان نیز با سه قهرمانی متوالی در رده بعدی است. 

سیتی فصل را با فرمی غیرقابل توقف به پایان رساند و با 12 پیروزی متوالی به قهرمانی لیگ برتر رسید و هفته گذشته در ومبلی یونایتد را شکست داد. 

جای تعجب نیست که آنها به عنوان شانس اول قهرمانی پا به این بازی بگذارند.

درهمین حال، اینتر در سری آ سوم شد و آنها فصل خود را با 11 پیروزی از 12 بازی در همه رقابت ها به پایان رساندند،از جمله برد فینال کوپا ایتالیا مقابل فیورنتینا.

  حالا افعی ها در استانبول حضور دارند تا کار نیمه تمام خود را تمام کنند. 

آنها جز تنها چهارم تیم تاریخ این رقابت ها هستند که با باخت در این رقابت ها کار خود را شروع کردند و در نهایت به فینال رسیدند.

البته خبر بد برای اینترها این است که سه تیم دیگر که با این شرایط به فینال رسیدند هر سه بازی نهایی را واگذار کردند. 

میلان در فصل 1994-1995، بایرن مونیخ در فصل 99-1998 و تاتنهام در فصل 19-2018.

این بازی اولین باری است که این دو تیم در این رقابت ها مقابل هم قرار می‌گیرند و برای اولین بار از فینال 2005 (لیورپول و آث میلان)  دو تیم از انگلیس و ایتالیا به این مرحله می‌رسند. 

آنها آخرین بار در سال 2011 یک بازی دوستانه پیش فصل به مصاف هم رفتند، زمانی که ادین ژکو - که احتمالاً برای اینتر در خط حمله خواهد بود - یکی از گل های سیتی را در برد 3-0 به ثمر رساند.

ارلینگ هالند در این فصل 12 گل برای منچسترسیتی در لیگ قهرمانان اروپا به ثمر رسانده و فقط یک گل نیاز دارد تا به تنهایی تنها بازیکن یک تیم انگلیسی باشد که بیش از 12 گل در این رقابت ها به ثمر می‌رساند.

 

ارسال نظر