شناسه خبر : 29404

اختصاصی چابک آنلاین؛

هوشمند سازی ساختمان ها درکشور هنوز فراگیر نشده است

هوشمند سازی ساختمان ها درکشور هنوز فراگیر نشده است

مدیرفروش شرکت خانه هوشمند پاردیک، با اشاره به اینکه هوشمند سازی ساختمان ها در سایر کشورها از جایگاه ویژه ای برخوردار است، گفت: باتوجه به سنتی بودن شیوه ساخت و ساز در کشور، هوشمند سازی ساختمان ها در کشور هنوز فراگیر نشده است.

چابک آنلاین، شراره عبازاده، مهناز حاجی عابدی، در گفتگو با چابک آنلاین، افزود:درحال حاضر هوشمند سازی ساختمان ها دارای پوشش 20  درصدی در کل صنعت ساختمان کشور بوده هرچند که این موضوع در  قوانین نظام مهندسی و مقررات ساختمانی هم پررنگ نیست.

به گفته وی، هوشمند سازی ساختمان ها با انواع کاربری اعم از مسکونی، تجاری و اداری ارزش افزوده ساختمان را بالا می برد به دلیل اینکه با هوشمندسازی، علاوه بر قابلیت کنترل از راه دور ساختمان، مزیت های دیگری از جمله افزایش ذخیره انرژی، کاهش زمان و هزینه های اجرایی برای ساختمان هم ایجاد می شود.

حاجی عابدی، در رابطه با هزینه های هوشمند سازی ساختمان ها، گفت: باتوجه به هزینه بر بودن استفاده از تکنولوژی و فناوری های روز دنیا در صنعت ساخت و ساز، هوشمندسازی ساختمان ها در کوتاه مدت دارای هزینه بیشتری نسبت به شیوه های رایج ساخت وساز در کشور است اما بعد از حدود یکسال تمام هزینه های مربوطه پوشش داده می شود.

مدیر فروش شرکت خانه هوشمند پاردیک، خاطر نشان کرد:تعداد شرکت های فعال در زمینه هوشمند سازی ساختمان ها رو به افزایش است اما با توجه به اینکه دانش فنی کشور در زمینه سخت افزاری هنوز قوی نشده، عمده سخت افزارها و دستگاه های هوشمند سازی وارداتی هستند و شرکت های داخلی در زمینه تهیه نرم افزارهای مربوطه فعالیت می کنند.

 

ارسال نظر