شناسه خبر : 29329

اختصاصی چابک آنلاین؛

تفاوت هزینه عایق کاری ساختمان به روش سنتی و نوین در هر متر ۵۰ هزار تومان

تفاوت هزینه عایق کاری ساختمان به روش سنتی و نوین در هر متر 50 هزار تومان

مدیرفروش شرکت رامان فیدارسازه، با بیان اینکه میزان مصرف انرژی ساختمان ها در کشور شش برابر میانگین جهانی است، گفت: یکی ازعلل اصلی این موضوع به عدم رعایت استاندارد ها درعایق بندی ساختمان ها بر میگردد.

چابک آنلاین، شراره عبازاده، شرکت رامان فیدارسازه در زمینه تولید انواع عایق های حرارتی، عایق های ضد حریق و ملات های خشک و آماده در سطوح نما و کف ساختمان فعالیت دارد .

ماکان محمدی، درگفتگو با چابک آنلاین، افزود: متاسفانه عایق بندی ساختمان ها همچنان به شیوه های سنتی است و از تکنولوژی روز دنیا در این زمینه بهره گیری کافی نمی شود در حالی که عایق های نوین که در کارخانه تولید می شوند و دارای استاندارد و کیفیت مرغوب هستند، تاثیر قابل توجهی بر کاهش مصرف انرژی،  افزایش طول عمر ساختمان ها، مقاوم سازی و سبک سازی ساختمان به اندازه 70 کیلوگرم در هرمترمربع دارد.

وی، ادامه داد: بهره گیری از مصالح ساختمانی  نوین در عایق بندی ساختمان ها در کشورنهادینه نشده است.

  مدیرفروش شرکت رامان فیدارسازه، خاطر نشان کرد: تفاوت هزینه عایق کاری ساختمان به روش های نوین و سنتی حدود 50 تا 100 هزارتومان برای هر متر مربع است.

به گفته محمدی، هزینه های تولید عایق های ساختمانی افزایش یافته به طوری که نرخ مواد اولیه گرانول پلاستفوم در بازار آزاد حدود 200 هزار تومان است ونرخ جهانی این مواد اولیه 75 هزار تومان است.

 

ارسال نظر