شناسه خبر : 29348

اختصاصی چابک آنلاین؛

استفاده از محصولات سقف کششی در ساختمان سازی چندان رایج نیست

استفاده از محصولات سقف کششی در ساختمان سازی چندان رایج نیست

یک تولیدکننده سقف های کششی درصنعت ساختمان،اظهار کرد: علیرغم رکود حاکم بر صنعت ساختمان کشور، فروش محصولات سقف کاذب و پروژه های مرتبط با این صنعت کاهش نداشته چرا که این صنعت جزو صنایعی است که با مرحله نازک کاری ساختمان ها سروکار دارد ودر مرحله نهایی اجرا قرار دارد.

چابک آنلاین، شراره عبازاده، محمدامین بائی، در گفتگو با چابک آنلاین، افزود: سقف های کشسان یا کششی که از خانواده سقف های کاذب هستند، به صورت انحصاری تولید می شوند و شرکتی که فرایند کامل تولید این نوع سقف را داشته باشد، وجود ندارد.

به گفته وی، در حال حاضر  تعداد نصاب های ماهر و پرورش یافته در این زمینه اندک بوده وزیاد نیست.

وی، با اشاره به اینکه مواد اولیه تولید سقف های کشسانی از کشورهای ایتالیا وآلمان  وارد می شوند، گفت: با توجه به اینکه استفاده از محصولات سقف کششی در ساختمان سازی کشور چندان رایج نیست، تولید داخلی مواد اولیه آن با توجه به حجم بازار در شرایط فعلی توجیه اقتصادی ندارد زیرا ظرفیت دستگاه های تولید کننده این مواد اولیه روزانه 50 هزار متر مربع است اما در حال حاضر چنین ظرفیتی در بازار مصرف داخلی وجود ندارد.

مدیرعامل گروه صنعتی لابل، خاطر نشان کرد: در حال حاضر گروه صنعتی لابل در کشورهای همسایه دارای نمایندگی بوده و محصولات خود را به تمام کشورهای همسایه صادر می کند .

به گفته بائی، ظرفیت تولید گروه صنعتی لابل معادل یک میلیون و دویست هزار متر مربع در ماه است اما به توجه به کشش بازار میزان تولیدات این صنعت کمتر ازرقم موجود است.

وی، با بیان اینکه ارتباط صنعت ساختمان با صنایع روز طراحی داخلی  چندان قوی نیست، گفت: گسترش این ارتباطات مستلزم اطلاع رسانی و ارتباط بیشتر سازنده ،تولید کننده  و تامین کننده ها با یکدیگر است اما در حال حاضر این ارتباط  در صنعت ساختمان به خوبی کشور شکل نگرفته است .

 

ارسال نظر