شناسه خبر : 29165

اختصاصی چابک آنلاین؛

صنعتی سازی ساختمان در کشور مورد حمایت قرار نمی گیرد

صنعتی سازی ساختمان در کشور مورد حمایت قرار نمی گیرد

یک عضو هیات مدیره انجمن صنفی انبوه سازان مسکن و ساختمان استان تهران، با بیان اینکه ریسک سرمایه گذاری در صنعت ساختمان افزایش یافته است، گفت: تورم مصالح ساختمانی، باعث شده که سازندگان با احتیاط بیشتری ساخت و ساز کنند هرچند که سرمایه گذاری در این حوزه برای سازندگان توجیه اقتصادی ندارد.

چابک آنلاین، شراره عبازاده، شهاب سعادت نژاد، درگفتگو با چابک آنلاین، افزود: از طرفی فرایندهای اداری ساختمان سازی  پرپیچ و خم شده به طوری که صدور مجوز ساخت وساز در کلان شهرها  بین هشت ماه تا یکسال  زمان می برد و این زمان بر بودن فرایندهای اداری موجب کاهش تمایل سازندگان به ساختمان سازی در کلان شهرها شده است .

وی، با اشاره به اینکه افزایش سرعت  ساخت و ساز و کاهش هزینه های ساختمان سازی، مستلزم بهره گیری از فناوری و تکنولوژی های روز دنیا در این حوزه است، گفت: ساختمان سازی در کشور  همچنان به صورت سنتی است و از سازندگان و تولید کنندگان در راستای صنعتی سازی و به روز کردن تجهیزات حمایت چندانی نمی شود .

رییس انجمن سازندگان شهر تهران، با بیان اینکه نگاه سرمایه ای در صنعت ساختمان رواج دارد، افزود: یکی دیگر از دلایل عدم پیشرفت در زمینه صنعتی سازی ساختمان، این است که بخشی از  حجم ساخت و ساز در دست افرادیست که سازنده حرفه ای یا دارای صلاحیت حرفه ای نیستند در حالیکه در کشورهای دیگر حتی برای تخریب ساختمان  به فرد ذیصلاح رجوع می شود.

سعادت نژاد، با اشاره به اینکه کیفیت مصالح ساختمانی تاثیر بسزایی بر کیفیت ساختمان سازی دارد، گفت: در کشورهای خارجی مصالح ساختمانی با استفاده از تکنولوژی های روز، تولید می شوند که در نتیجه ساختمان هایی سبک و مقاوم ساخته می شود در حالیکه در کشور ما از مصالح به صورت خام و سنگین در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد که این امر افزایش هزینه های ساخت را به دنبال دارد .

 

ارسال نظر