شناسه خبر : 29106

اختصاصی چابک آنلاین؛

تقاضای سیم و کابل آلومینیومی در بازار رو به افزایش است

تقاضای سیم و کابل آلومینیومی در بازار رو به افزایش است

مدیرعامل شرکت سیم وکابل نور زنجان، اظهار کرد: حدود ۱۰ تا ۲۰ شرکت در زمینه تولید سیم و کابل های استاندارد فعالیت می کنند که جایگاه خود را به خوبی در بازارهای مصرفی داخل و خارج از کشور پیدا کرده اند.

چابک آنلاین، شراره عبازاده، مسعود یوسفی اصل، درگفتگو با چابک آنلاین، افزود: به دلیل پیچیدگی بازار داخلی سیم و کابل، اغلب تولیدکننده ها تمایل به صادرات محصولات خود به بازارهای خارجی دارند چرا که ارزش افزوده و عایدی بیشتری برای تولیدکننده ها دارد.

وی، ادامه داد: سالانه حدود 40 تا 60 تن سیم و کابل نور زنجان جهت مصرف داخلی تولید می شود و حدود 500 تن محصول نیز تولید و به کشورهای عراق، افغانستان وسایر کشورها صادر می شود ضمن اینکه در حال افزایش ظرفیت صادرات به هزار تن هستیم .

مدیرعامل شرکت سیم و کابل نورزنجان، خاطر نشان کرد : ظرفیت تولید داخلی کارخانه های بزرگ مقیاس سیم و کابل در محدوده 100 تا 200 تن قرار دارد و میزان تولید داخلی مابقی کارخانه های استاندارد که در مقیاس کوچک تر تولید می کنند، در مجموع  حدود 100 تن است .

یوسفی اصل، با اشاره به اینکه تقاضای کابل های الومینیومی  در بازار نسبت به کابل های مسی بیش ترشده  است، گفت: باتوجه به اینکه در بازار داخلی حال حاضر،  نسبت به بررسی کیفیت و استاندارد محصولات الومینیومی نظارت کمتری وجود دارد، تولید سیم و کابل های الومینیومی غیراستاندارد  افزایش یافته و توان رقابت را از تولید کننده های کالاهای دارای استاندارد بالا و با کیفیت سلب کرده است.

وی، افزود: تولید محصولات غیر استاندارد که با هدف سود بیشتر صورت میگیرد، رقابت منفی هم در بازارداخلی  ایجاد کرده ضمن اینکه استفاده از این محصولات در صنعت ساختمان منجر به حوادث جبران ناپذیری می شود.

مدیرعامل شرکت سیم و کابل نورزنجان، در رابطه با  تامین مواد اولیه صنعت سیم و کابل، گفت: در حال حاضر تهیه مواد اولیه بخصوص مواد اولیه مس از بورس کالا دغدغه اصلی تولید کنندگان این صنعت است ضمن اینکه مواد اولیه در بورس کالا با قیمت های بالاتری نسبت به بازار آزاد معامله می شود.

 

ارسال نظر