شناسه خبر : 26596

اختصاصی چابک آنلاین؛

اختلاف دو برابری قیمت ساخت هر متر مربع ساختمان به روش سنتی و سبک سازی

اختلاف  دو برابری قیمت ساخت هر متر مربع ساختمان به روش سنتی و سبک سازی

دبیر هیات مدیره انجمن صنفی تولیدکنندگان مصالح سبک ساختمانی، با اشاره به بروز حوادث در برخی ازساختمان های نا ایمن کشور، گفت: مقاوم سازی ساختمان ها در مقابل حوادث طبیعی،مستلزم تولید مصالح ساختمانی سبک ، عایق و استاندارد بوده که توسط واحدهای تولیدی این صنف صورت می گیرد.

چابک آنلاین، شراره عبازاده، علیرضا کریمی، درگفت وگو با چابک آنلاین، با اشاره به کیفیت بالای محصولات تولیدات داخل، گفت: تولیدات برخی ازکارخانجات به کشورهای حوزه خلیج فارس وکشورهای پیشرفته مانند کره جنوبی، سنگاپور و استرالیا صادر می شود .

وی،اذعان داشت: محصولات تولیدی این صنعت، علاوه بر رعایت استانداردهای داخلی ، دارای استانداردهای بین المللی  هم هستند و در بسیاری ازموارد، محصولات ما به لحاظ کیفیت در مقایسه با نمونه مشابه خارجی، برتری دارند برای مثال محصولات تولیدی شرکت لیکا دارای عمر 100 ساله است.

دبیر هیات مدیره انجمن صنفی تولیدکنندگان مصالح سبک ساختمانی، با اشاره به اینکه به دست آوردن کیفیت و ایمنی بالا در صنعت ساختمان مستلزم توجه بیشتر به رعایت استاندارد ها است، گفت: اختلاف قیمت بین ساخت هر متر مربع ساختمان به روش سنتی و روش سبک سازی، به علت تفاوت در نوع مصالح مورد استفاده متغیر بوده و حتی گاهی ممکن است اختلاف ها تا دو برابر باشد.

به گفته وی، میزان کیفیت، ایمنی و استانداردهایی که در قبال هزینه بیشتر برای سبک سازی ساختمان  ایجاد می شود قابل مقایسه با ساخت و ساز سنتی نیست.

دبیرهیات مدیره انجمن صنفی تولیدکنندگان مصالح سبک ساختمانی، گفت که در حال حاضربستر مناسبی برای ورود تولیدکننده های بیشتر به این حوزه وجود دارد، هرچند که باید مراقب برخی از تولید کنندگان محصولات بی کیفیت  هم بود.

انجمن صنفی تولیدکنندگان محصولات سبک ساختمانی دارای 31 عضو حقوقی و 5 عضو حقیقی بوده که بیشتر در زمینه دیوارهای سبک و عایق فعالیت می کنند.

 

ارسال نظر