شناسه خبر : 26345

اختصاصی چابک آنلاین؛

فعالان صنعت بتن با ساز و کار خرید سیمان از مسیر بورس آشنایی ندارند

فعالان صنعت بتن با ساز و کار خرید سیمان از مسیر بورس آشنایی ندارند

دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان بتن آماده و قطعات بتنی ایران، با اشاره به اینکه کاهش بی سابقه ساخت و ساز درسال گذشته ضربه سنگینی به صنعت بتن واردکرد،گفت:مصرف بتن در استان تهران از ۸ میلیون مترمکعب درسال ۱۳۹۹ به ۵ میلیون مترمکعب درسال ۱۴۰۰ کاهش پیدا کردکه کاهش ۴۰ درصدی مصرف بتن استان تهران را در سال گذشته رقم زد.

چابک آنلاین، شراره عبازاده، محمد حسین رییسی در گفتگو با چابک آنلاین، افزود: حدود 75 واحد تولیدی در انجمن تولیدکنندگان بتن آماده ایران عضو هستند و بیش از90 درصد اعضای انجمن را کارخانه های بتن تهران شامل می شوند.

وی، با بیان اینکه داشتن مجوز استاندارد تولید بتن از شروط اصلی عضویت در انجمن انجمن صنفی تولیدکنندگان بتن آماده و قطعات بتنی ایران است، ادامه داد: 130 کارخانه تولید بتن استاندارد در تهران وجود دارد که اغلب این کارخانه ها عضو انجمن بتن آماده ایران هستند و برخی هم در هیچ کدام از انجمن ها عضو نیستند .

دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان بتن آماده و قطعات بتنی ایران، خاطرنشان کرد که حجم زیادی از بتن غیراستاندارد توسط برخی کارخانه ها و یا در داخل پروژه ها تولید می شود که هیچکدام از این تولیدات دارای مجوز و استاندارد محصول نیستند که مشکلات فراوانی برای صنعت بتن اماده و صنعت ساختمان به وجود آورده است.

رییسی، با اشاره به اینکه بیش از 90 درصد ساخت وسازهای تهران از بتن آماده استفاده می کنند،گفت: بتن مهم ترین مصالح ساختمانی در استحکام ساختمان است و غیر استاندارد بودن آن می تواند بسیار فاجعه آفرین باشد، بنابراین دستگاه های نظارتی باید اقدامات لازم را در خصوص پلمپ کارگاه های تولید غیراستاندارد بتن به عمل آورند.

وی،گفت: ماشین آلات این صنعت که درتهران مورد استفاده است دستکم  10 سال قدمت دارند و در اطراف تهران و شهرستان ها از ماشین آلاتی که بیش از 50 سال قدمت دارند برای حمل و نقل بتن استفاده می شود و این امر تاثیر بسزایی در کاهش عمر مفید بتن و کیفیت آن دارد .

دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان بتن آماده و قطعات بتنی ایران،گفت: بسیاری از کارخانه های بتن چون به صورت سنتی فعالیت می کنند با ساز وکارخرید سیمان از مسیر بورس آشنایی ندارند  که  همین مشکل همچنان  برای برخی  فعالان این صنف وجود دارد.

 

  • سمانه سعیدی

    بسیار عالی دکتر رئیسی به امید مطالعه بیشتر مردم این سرزمین و بالا رفتن سطح سواد فعالان همه اصناف

  • ناشناس

    تروخدا همه چی رو بچه بازی نکنید.همینا گند میزنن به بازار

ارسال نظر