شناسه خبر : 25699

اختصاصی چابک آنلاین؛

معماران تجربی در معماری داخلی ایرادات جدی به ساختمان وارد می کنند

معماران تجربی در معماری داخلی ایرادات جدی به ساختمان وارد می کنند

یک عضو هیات مدیره جامعه مهندسان معمار داخلی ایران، اظهار کرد: از آنجایی که ساخت و ساز ها تنها بخشی از فعالیت های معماران داخلی را در برمیگرد، کاهش این امر فعالیت معماران داخلی را به لحاظ توسعه کمیت و کیفیت در صنعت ساختمان سازی تحت تاثیر قرار داده اما بخش زیادی از فعالیت معماران داخلی به بازسازی ها برمی گردد که در زمان رکود صنعت مسکن بسیار فعال است و دیگری تغییر کاربری ساختمان ها می باشد .

چابک آنلاین، شراره عبازاده، برزو ایزدپناه آبکنار، درگفت وگو با چابک آنلاین، افزود: حجم کاری بازسازی بسیار بیش تر از حجم کاری ساختمان سازی است مخصوصا در شرایط حاضر که اغلب افراد به جای ساختمان نو به سمت ساختمان های قدیمی و بازسازی آن می روند و در این خصوص معماران داخلی تحصیلکرده فعالیت و درامد های بسیار خوبی دارند.

نایب رییس هیات مدیره جامعه مهندسان معمار داخلی ایران، خاطر نشان کرد که جامعه مهندسان معمار داخلی دارای ۳۰۰ عضو بوده که عمدتا فارغ التحصیلان دانشگاه هنر و دانشگاه هنرهای زیبا تهران هستند .

ایزد پناه آبکنار، با اشاره به اینکه عمده اعضای جامعه مهندسان معمار داخلی درامد خوبی در این  زمینه دارند، گفت: ۵۰ درصد اعضای این جامعه فعالیت های دولتی انجام می دهند و مابقی اعضا صاحب شرکت های معماری داخلی و یا کارخانه هستند.

وی، اذعان داشت:معماران تجربی به خاطر عدم تخصص و دانش روز، در حین اجرای معماری داخلی، ایرادات و لطمه های بسیاری به ساختمان هاوارد کرده اند.

عضو هیات مدیره جامعه مهندسان معمار داخلی، ادامه داد: هرساله حدود ۴۰ تا ۵۰ نفر از دانشگاه هنر و کمتر از این تعداد هم از دانشگاه تهران فارغ التحصیل می شوند و این تعداد فارغ التحصیلان در برابر حجم کاری که در صنعت ساختمان وجود دارد بسیار اندک است.

 

ارسال نظر