شناسه خبر : 25455

اختصاصی چابک آنلاین؛

سهم بتن سبک از بازار مصالح ساختمانی کشور ناچیز است

سهم بتن سبک از بازار مصالح ساختمانی کشور  ناچیز است

دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان بتن سبک اتوکلاو شده ایران، سهم بازار مصالح ساختمانی نوین از نوع بتن سبک در صنعت ساختمان را پنج درصد عنوان کرد و گفت: بیشترین حجم بازارمصالح در صنعت ساختمان را مصالح سنتی تشکیل می دهد و متاسفانه تا زمانی که تولیدات این مصالح ادامه دارد و در بازار عرضه می شود، تولید کنندگان مصالح نوین همچنان دچار مشکل خواهند بود.

چابک آنلاین، شراره عبازاده، عبدالرحیم محمدی، درگفت وگو با چابک آنلاین، افزود: متاسفانه در مناطق زلزله خیز کشور همچنان از مصالح سنتی برای ساخت و ساز استفاده می شود در حالی که مصالح نوینی چون بتن سبک اتو کلاو شده توان مقاومت بسیار بالایی را در مقابل زلزله دارد.

به گفته وی، این محصول که امروزه در سراسر جهان به عنوان صنعت سبز معروف است ضمن سبکی وزنی، عایق صوت بوده و همچنین عامل بسیار مهمی در جهت بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان است و مقاومت بسیار خوبی در مقابل آتش سوزی دارد.

دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان بتن سبک اتوکلاو شده ایران، ادامه داد: مصالح جدید از نوع بتن های سبک به شیوه های نوین تولید می شود به همین خاطر نسبت به تولیدات مصالح قدیمی 50 تا 70 درصد انرژی کمتری در تولید این محصول مصرف می شود .

محمدی، با بیان اینکه 22 واحد تولیدی در این صنعت فعالیت می کنند، گفت:  تولید کنندگان این محصول در استانهای خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی ،یزد، تهران، تبریز، اردبیل، زنجان، خوزستان و کردستان  مشغول فعالیت هستند که این محصولات به کشورهای حوزه خلیج فارس و حاشیه دریای خزر هم صادر می شود.

وی، با اشاره به کیفیت بالای مصالح نوین از نوع بتن سبک، افزود: استاندارد این محصولات استاندارد  8593  بوده و تولید کنندگان دارای گواهینامه فنی از سوی مرکز تحقیقات راه ،مسکن و شهرسازی نیز هستند که هرساله نیز باید تمدید شود.

دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان بتن سبک اتوکلاو شده ایران، با تاکید بر فرهنگ سازی در  ساخت و ساز برای استفاده از مصالح ساختمانی نوین، گفت: با توجه به زلزله خیز بودن اکثر مناطق کشور و باتوجه به اینکه مصرف انرژی درکشور  به شدت بالا است، تلاش های فراوانی در خصوص فرهنگ سازی و جا انداختن شیوه های نوین در صنعت ساختمان انجام دادیم.

محمدی، خاطر نشان کرد که واحدهای تولیدی انجمن تلاش دارند در پروژه های ملی مانند طرح نهضت ملی مسکن مشارکت داشته باشند.

 

ارسال نظر