شناسه خبر : 25651

اختصاصی چابک آنلاین؛

تولیدات در و پنجره کشور به کانادا و استرالیا صادر می شوند

درخواست در و پنجره در ابعاد بزرگ برای برج های لوکس رو به افزایش است

تولیدات در و پنجره کشور به کانادا و استرالیا صادر می شوند

دبیرانجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان در و پنجره ایران،گفت: رکودی که بر صنعت ساختمان حاکم شده، به طورمستقیم بر این صنعت تاثیرگذاشته به طوری که نیمی از واحدهای تولیدی این صنعت به حالت تعطیلی یا نیمه تعطیلی درآمده اند .

چابک آنلاین، شراره عبازاده، وحیدجلالی پور، درگفت وگو با چابک آنلاین، افزود: حدود 1000 واحد تولیدی در تهران و بیش از چهار هزار واحد تولیدی درسراسر کشور وجود دارد و درمجموع ظرفیت تولید 300 هزار تن محصول در این صنعت وجود دارد اما به علت کاهش شدید حجم سفارشات، تولیدات واقعی به کمتر از  40 هزار تن درسال رسیده است .

وی،خاطرنشان کردکه  مصرف شیشه دوجداره درکشور به کمتر از یک دهم سه سال گذشته رسیده درحالیکه در شرایط عادی سالانه 15 میلیون یونیت درو پنجره و شیشه دوجداره نیاز وجود دارد اما به دلیل کاهش تولید ساختمان درچند سال گذشته به میزان  90 میلیون یونیت از اهداف تولیدعقب هستیم.

دبیرانجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان در و پنجره ایران، با اشاره به نیاز 400 میلیون مترمربعی درو پنجره در کشورهای همسایه، گفت: با این وجود،به دلیل ضعف در صادرات، بیشترمتقاضیان خارجی از کشورهای عراق، افغانستان و آسیای میانه به ایران می آیند و محصولات موردنیاز  خود را خریداری می کنند .

وی،با اشاره به توان تولیدی صنعت در و پنجره در کشور، گفت: 80 درصد محصولات تولیدی درایران به لحاظ کیفی وکمی، قابل رقابت با محصولات صنایع در کشورهای آلمان وآمریکا هستند ضمن اینکه درسال های گذشته به کشورهای کانادا، استرالیا و آمریکای جنوبی صادرات صورت گرفته و در حال حاضر نیز قابلیت صادرات به این کشورها مطابق با استانداردهای جهانی وجود دارد .

به گفته دبیر انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان در و پنجره ایران، محصولات این صنعت به خصوص در و پنجره های یوپی وی سی کاملا سازگار با محیط زیست بوده و به لحاظ استقامت عمری معادل ساختمان مورد نصب دارند،  قابلیت بازیافت 100 درصدی دارندو حداقل 30 درصد از هدر رفت انرژی جلوگیری می کنند .

جلالی پور، در خصوص بیشترین تقاضای دروپنجره به لحاظ ابعادی، گفت: دروپنجره ها در ابعاد کوچک و متوسط بیشترین متقاضیان را دارند اما اخیرا درخواست دروپنجره ها در ابعاد بزرگ برای ساخت و سازهای ویلایی و برج های لوکس هم افزایش  داشته است .

وی،با بیان اینکه شکایت های بسیاری درخصوص تولیدات بی کیفیت محصولات دروپنجره، وجود دارد، گفت: کارگاه های تولیدی بسیاری به صورت زیر پله ای در این زمینه فعالیت می کنند و مشتریان باید دقت لازم را در خرید خود داشته باشند و محصولات بدون شناسنامه  نخرند .

 

ارسال نظر