شناسه خبر : 26547

۴۱ درصد انرژی کشور در ساختمان‌ها مصرف می‌شود

 ۴۱ درصد انرژی کشور در ساختمان‌ها مصرف می‌شود

رئیس مرکز توسعه و سیاست‌های راهبردی وزارت راه و شهرسازی گفت: ۴۱ درصد انرژی کشور در ساختمان‌ها مصرف می‌شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از فارس، نخستین رویداد فناورانه صنعت ساختمان و مسکن صبح امروز در محل مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

در افتتاحیه این برنامه، محمدمهدی حیدری، سرپرست مرکز تحقیقات، راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به قانون جهش تولید و تامین مسکن گفت: هدف اصلی ما از برگزاری این رویداد آن است که حلقه واسطی بین شرکت‌های دانش‌بنیان، شرکت‌های سازنده و سازمان‌های متولی ساخت مسکن در کشور است.

این مقام مسئول گفت: وظیفه ما این است که نظارت عالیه بر سیستم‌های ساختمانی صنعتی ورود کنیم، برای مثال در پروژه مهرگان قزوین این کار به پیش می‌رود.

وی افزود: در پی آن هستیم، مراکز دانش‌بنیان را در جهت نیاز سازمان‌های وزارت راه و شهرسازی حمایت کنیم.

* صدور گواهی فنی گامی در جهت کیفی سازی نهضت ملی مسکن

حیدری ادامه داد: اینکه ما در ساخت و سازهای نهضت ملی استفاده از محصولات گواهی فنی‌دار در مرکز تحقیقات را استفاده کنیم، گامی در جهت کیفی سازی صنعت ساختمان است‌.

حیدری ضمن اشاره به فرازی از بیانات رهبر انقلاب گفت: ان شاالله بتوانیم با اتکا بر مباحث علمی و در کنار تجربه از کلان پروژه نهضت ملی مسکن سربلند خارج شویم.

* ۴۱ درصد انرژی کشور در ساختمان‌ها مصرف می‌شود

در ادامه این افتتاحیه، فاطمه‌السادات حمیدیان، رئیس مرکز توسعه و سیاست‌های راهبردی وزارت راه و شهرسازی گفت: حمیت ما همواره بر رویکرد مسئله محوری بوده است.

وی افزود: در سال‌های اخیر میانگین ساخت مسکن ۵۰۰ هزار واحد مسکونی در سال بوده و نهضت ملی مسکن گامی در جهت ساخت به حساب می‌آید‌.

این مقام مسئول اظهار داشت: قریب به یک درصد از شرکت‌های دانش‌بنیان به حوزه صنعتی‌سازی ورود کردند.

وی ادامه‌داد: ۲۴ درصد از شرکت‌های حوزه دانش‌بنیان بخش ساخت و ساز به حوزه مصالح و ساختمانی ورود کردند.

حمیدیان تاکید کرد: ۴۱ درصد از انرژی کشور در بخش ساختمان مصرف می‌شود و این مسئله ضرورت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان این حوزه را می‌طلبد.

علیرضا فخاری، رئیس سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به نقش صنعتی‌سازی در ساخت مسکن گفت: افزایش کیفیت و سرعت ساخت مارا به سوی صنعتی‌سازی ساخت مسکن سوق می‌دهد.

رئیس سازمان ملی زمین و مسکن گفت: خیلی از مکان‌های کشور با صنعتی‌سازی ساخت مسکن آشنایی ندارند و ارزان‌سازی برای صنعتی‌سازی به آرزویی برای مردم تبدیل شده است.

وی افزود: اینکه ما راجع به ضرورت‌ها حرف بزنیم دردی را دوا نمی‌کند و باید به سمتی حرکت کنیم که بستر توسعه صنعتی‌سازی فراهم شود.

فخاری گفت: این کار صنعتی‌‌سازی در پروژه مهرگان قزوین از ظرفیت‌های این بخش پرده برداشت.

ارسال نظر