شناسه خبر : 18733

طرح پزشک خانواده دراستان اصفهان کلید خورد

طرح پزشک خانواده دراستان اصفهان  کلید خورد

اجرای طرح پزشک خانواده در هفت شهرستان استان اصفهان برای بیمه شدگان صندوق بیمه سلامت همگانی اجرا می‌شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حسین بانک مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان با اعلام آغاز اجرای طرح پزشک خانواده شهری برای بیمه شدگان صندوق بیمه سلامت همگانی در استان گفت: طرح پزشک خانواده در ۴ استان کشور به صورت پایلوت اجرایی شده و از ابتدای مهرماه هم در ۷ شهر استان اصفهان در حال اجراست.

حسین بانک افزود: این طرح به صورت گام به گام در شهر‌های بهارستان درچه، شهر ابریشم، خوانسار، مبارکه، شهرضا و آران و بیدگل اجرا می‌شود.

وی گفت: طرح نظام ارجاع و پزشک خانواده بیمه سلامت همگانی برای افرادی اجرا می‌شود که رایگان از طریق بیمه سلامت تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند و تاکنون فقط مجوز استفاده از مراکز درمانی بخش دولتی را داشته اند.

بانک با بیان اینکه در این طرح به ازای هر ۷۰۰ نفر بیمه شده صندوق بیمه سلامت همگانی، یک نفر پزشک به عنوان پزشک خانواده معرفی می‌شود که فرد بیمار را مورد معاینه قرار می‌دهد گفت: اگر بیمار نیاز به ارجاع به پزشک متخصص و یا فوق تخصص داشت، همان پزشک ارجاع می‌کند.

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر ویزیت پزشک عمومی ۳۵ هزار تومان است، گفت: افرادی که تحت پوشش طرح پزشک خانواده قرار می‌گیرند بابت مراجعه به پزشک رقم شش هزار تومان را به عنوان ویزیت پرداخت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه این طرح هنوز در کلانشهر اصفهان اجرا نشده است، گفت: در حال حاضر ۳۳۵ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت همگانی هستند که در مجموع بیش از یک میلیون و ۳۶۵هزار نفر تحت پوشش ۵ صندوق بیمه سلامت استان اصفهان قرار دارند.

بانک، بیمه سلامت ۴۵۰ هزار نفر را در استان اصفهان غیرفعال دانست و گفت: از شهروندان تحت پوشش بیمه همگانی سلامت درخواست می‌شود در سامانه شهروندی و یا با تماس با سامانه ۱۶۶۶ از خدمات ارائه شده بهره‌مند شوند.

ارسال نظر