شناسه خبر : 9302

۹ تا ۱۱ درصد جمعیت استان مازندران مبتلا به دیابت هستند

۹ تا ۱۱ درصد جمعیت استان مازندران مبتلا به دیابت هستند

مدیرکل بیمه سلامت مازندران گفت: سال گذشته ۱۵ میلیارد و در هشت ماهه سال جاری تنها ۹ میلیارد تومان اعتبار برای درمان دیابت در استان اختصاص پیدا کرده است.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از فارس، رسول ظفرمند درباره فعالیت‌های بیمه سلامت در استان با بیان اینکه مازندران هم به نسبت سایر نقاط دنیا داری جمعیت چاق است، اظهار کرد: ۹ تا ۱۱ درصد جمعیت استان مبتلا به دیابت هستند و همه ما باید کمک کنیم در تشخیص اولیه و بهود درمان دیابت کمک کنیم.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران خاطر نشان کرد: طرح پزشک خانواده روستایی و شهری برای کنترل بیماری‌های غیرواگیر ظرفیت بسیار مناسبی است که مردم باید از این فرصت در استان استفاده مطلوب ببرند.

وی  یادآور شد: غربالگری و تست قند خون از مواردی است که خانواده‌ها باید نسبت به آن حساسیت بیشتری داشته باشند.

ظفرمند اضافه کرد: عوارض دیابت بسیار زیاد و هزینه‌ساز است، زخم پای دیابتی منجر قطع پا می‌شود در هشت ماهه سال جاری تنها برای جمعیت ۱۵ هزار نفری بیمه‌شدگان سلامت استان، نزدیک به ۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان هزینه درمان داروی دیابت پرداخت کردیم.

وی ادامه داد: این مبلغ در سال ۹۷ نزدیک ۱۵ میلیارد تومان بوده است و این جدای از هزینه‌ای که در بحث عوارض دیابت مصرف می‌کنیم، روش زندگی ما باید در ارتباط با تغذیه اصلاح شود.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران، یادآور شد: بیشتر داروهای درمان مطرح در درمان دیابت را بیمه سلامت زیرپوشش دارد از طرح غربالگری تشخیص دیابت در پزشک خانواده شهری استقبال کردیم و در پرداخت هزینه آن را پرداخت کردیم.

وی در پایان گفت: در حوزه اطلاع رسانی هم ما وورد پیدا کردیم و اطلاعات بیماری‌ها و تشخیص و نحوه درمان در اختیار مردم قرار می‌دهیم تا عوارض بیماری‌های غیرواگیر را کاهش دهیم.

ارسال نظر