شناسه خبر : 18586

معافیت مبتلایان به سرطان از پرداخت فرانشیز تعرفه دولتی در دریافت خدمات

معافیت مبتلایان به سرطان از پرداخت فرانشیز تعرفه دولتی در دریافت خدمات

مدیر کل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت گفت: مبتلایان به سرطان از پرداخت فرانشیز تعرفه دولتی در دریافت خدمات تخصصی معاف هستند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از وبدا، حنان حاج محمودی با اشاره به اینکه بیمه سلامت بالغ بر ۷۰ هزار بیمار خاص در پنج گروه بیماری تالاسمی، دیالیزی (همودیالیز و دیالیز صفاقی)، هموفیلی، ام اس، پیوند کلیه را تحت پوشش دارد،  افزود: خدمات تخصصی بیمه شدگان مذکور برابر بسته خدمتی تعیین شده به تفکیک نوع بیماری، عمدتا رایگان (و یا در موارد معدودی با پرداخت فرانشیز ۱۰ درصد) تحت پوشش بیمه قرار دارد.

وی تصریح کرد: همچنین بیمه شدگان مبتلا به سرطان نیز در دریافت خدمات تخصصی (شیمی درمانی و رادیوتراپی) از پرداخت فرانشیز تعرفه دولتی معاف هستند و دریافت خدمت از بخش دولتی رایگان است.

مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران تاکید کرد: از سوی دیگر سازمان بیمه سلامت در جهت محافظت مالی از بیماران خاص و صعب العلاج، بخشی از هزینه داروهای مورد نیاز آنان را (مازاد بر سهم بیمه پایه) در قالب تفاهم نامه ای که به طور سالیانه با سازمان غذا و دارو منعقد می گردد (برابر فهرست تعیین شده)، پرداخت می نماید و به این صورت پرداخت از جیب بیمه شدگان هدف به میزان قابل توجهی کاهش یافته و موارد موجود بیشتر مربوط به تفاوت قیمت برند و ژنریک است.

ارسال نظر