شناسه خبر : 18529

بیمه سلامت پشتوانه بیماران در دوران بیماری است

بیمه سلامت پشتوانه بیماران در دوران بیماری است

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت در پیامی به مناسبت هفته بیمه سلامت،گفت: بیمه سلامت همواره در مسیر عدالت در سلامت گام برداشته و یاری گر حقیقی و پشتوانه بیماران در دوران بیماری است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر، محمد مهدی ناصحی در پیامی به مناسبت هفته بیمه سلامت، ضمن تبریک سالروز تصویب قانون بیمه همگانی خدمات درمانی و تقارن هفته بیمه سلامت با هفته وحدت و ولادت پیامبر اکرم (ص) و حضرت امام جعفر صادق (ع) نوشت: سرلوحه اقدامات بیمه سلامت در همه ۲۶ سال از عمر این سازمان، حمایت از بیمه شدگان در دوران بیماری بوده است. همان طور که مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) فرمودند: اگر کسی در یک خانواده مریض شد، بیش از رنج مریض داری رنج دیگری نداشته باشد. سازمان بیمه سلامت همواره در این مسیر حرکت کرده که بیمه شدگان این سازمان در عین برخورداری از خدمات با کیفیت، از پوشش همگانی سلامت و در راستای اجرای عدالت در سلامت برخوردار باشند.

حمایت‌های بیمه‌ای سازمان بیمه سلامت در دوران کرونا نیز بیشتر از قبل ادامه یافت و مواردی مانند حذف ارزیابی وسع در این دوران، پوشش داروهای مربوط به کرونا، پرداخت به موقع هزینه‌های مراکز طرف قرارداد در این دوران دشوار، فقط گوشه‌ای از این موارد محسوب می‌شود.

سرعت گرفتن اجرای برنامه‌های الکترونیک از جمله نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک در یک سال اخیر که با مشارکت همه ارکان از جمله ارائه دهندگان و گیرندگان خدمات انجام شد، گام مؤثر دیگری بود که در همین دوران شیوع بیماری کووید ۱۹ محقق شد.

مشارکت سازمان بیمه سلامت در اجرای برنامه‌ها و تکالیف قانونی مانند نظام ارجاع نیز بخش دیگری از فعالیت‌های این سازمان در سال‌های اخیر بوده است. برنامه‌هایی که نه تنها از جمله تکالیف قانونی محسوب می‌شود، بلکه گام مؤثری برای تحقق عدالت در برخورداری از خدمات سلامت و نظام مند کردن این خدمات است.

این سازمان در سال‌های اخیر به مقوله مهم پیشگیری و بهداشت و فرهنگ سازی و آموزش برای ارتقای سواد سلامت عمومی نیز وارد شده و علاوه بر آموزش‌های بهداشت محور به بیمه شدگان، از ابزارها و سامانه‌هایی برای ارتباط مؤثر و مستقیم با بیمه شدگان نیز بهره برده که سامانه ۱۶۶۶ از جمله این موارد است.

تجمیع منابع و خرید راهبردی خدمات سلامت که همواره در سال‌های اخیر بر آن تاکید شده، بخش دیگری از اقدامات این سازمان است. حرکت به سمت خرید راهبردی خدمات سلامت می‌تواند سازمان‌های بیمه گر را به سمت هزینه کرد بهینه و البته ارائه خدمات با کیفیت‌تر سوق بدهد.

مشارکت‌های اجتماعی و تکریم شرکای کاری، اطلاع رسانی گسترده و ارتباط مؤثر با رسانه‌ها در راستای آگاهی بخشی نیز از جمله موارد قابل توجه سازمان بیمه سلامت محسوب می‌شود. بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت همه سرمایه اجتماعی و معنوی این سازمان محسوب می‌شوند و احترام به بیمه شدگان و ارائه خدمات مناسب و با کیفیت سلامت، کلیدی‌ترین و اصلی‌ترین دستور کار سازمان بیمه سلامت است.

ارسال نظر