شناسه خبر : 9850

تمامی پرونده‌های بیمه‌شدگان خراسان جنوبی الکترونیکی شده است

تمامی پرونده‌های بیمه‌شدگان خراسان جنوبی الکترونیکی شده است

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر پرونده سلامت ۱۰۰ درصد بیمه‌شدگان روستایی الکترونیکی شده است، گفت: پزشک خانواده در بیش از ۹۵ درصد مراکز روستایی مستقر است.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از شبستان، علی اربابی امروز (15 بهمن) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: بحث نظارت حضور و غیرمحسوس بر خدمات مراکز درمانی و داروخانه های خراسان جنوبی نسبت به گذشته مطلوب تر شده است.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی با بیان اینکه وظیفه اصلی ما خرید خدمات است، گفت: مطالبات موسسات و مراکز درمانی دولتی و دانشگاهی به موقع تر پرداخت می شود و تاکنون پنج ماهه ابتدای سال جاری تسویه حساب شده است.

اربابی ادامه داد: همچنین 70 درصد مطالبات این موسسات درمانی در شهریور، مهر و آبان ماه امسال به صورت علی الحساب پرداخت شده است.

وی از تسویه مطالبات موسسات دولتی غیردانشگاهی و موسسات خصوصی و آزمایشگاه ها تا پایان شهریورماه امسال خبر داد و افزود: مطالبات داروخانه های استان خراسان جنوبی نیز تا پایان مهرماه سال جاری تسویه شده است.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی بیان کرد: مطالبات خدمات سطح یک روستاییان تا پایان دی ماه امسال پرداخت علی الحساب شده است.

اربابی به افزایش بهسازی و استاندارد فضاهای ارائه خدمات به مراجعه کنندگان به خصوص روستاییان اشاره کرد و گفت: پایش مستمر بیماری غیرواگیر در مراکز روستایی و شهری انجام می شود تا افراد از بیمارهای مزمن چون دیابت و فشارخون اطلاع یابند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر پرونده سلامت 100 درصد بیمه شدگان روستایی الکترونیکی شده است، ادامه داد: پزشک خانواده در بیش از 95 درصد مراکز روستایی مستقر است.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی بر ضرورت تحقق 100 درصدی بودجه سلامت تاکید کرد و افزود: 60 درصد بودجه بیمه سلامت کشور در سال 97 تخصیص داده نشده است که امیدواریم سال مالی 98 شاهد این اتفاق نباشیم.

اربابی با اشاره به اینکه تعهدات بیمه سلامت در سنوات گذشته رو به افزایش بوده است، عنوان کرد: بیمه سلامت برخی از داروها چون انسولین بیماران دیابتی را نیز بیش از گذشته تحت پوشش قرار داده است.

وی خاطر نشان کرد: در مورد کمک به بیماران خاص و تحت پوشش قرار گرفتن درمان آنان اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته و در مورد برخی از بیماران چون بیماران تالاسمی کار درمان به صورت رایگان پیگیری می‌شود.

ارسال نظر