اختصاصی چابک آنلاین؛

اجباری شدن بیمه‌نامه آتش‌سوزی در قشم کمک بزرگی به شرکت‌های بیمه‌ای است

اجباری شدن بیمه‌نامه آتش‌سوزی در قشم کمک بزرگی به شرکت‌های بیمه‌ای است

رئیس شعبه شرکت بیمه امید در شهرستان قشم بیان کرد: در مناطق آزاد، رسالت تاسیس شرکت‌های بیمه‌ای مختص این مناطق حفظ نشده و سازمان منطقه آزاد مجوزهایی را برای شرکت‌های بیمه‌ای سرزمین اصلی صادرمی کند که آنها به راحتی می‌توانند در این مناطق فعالیت کنند.

چابک آنلاین، بهاره تاجرباشی، "آیت رحمانی فام" در گفت و گو با چابک آنلاین، گفت:  شرکت های بیمه ای منطقه آزاد از بیمه نامه ها مالیات نمی گیرند که باعث جذب مشتری می شود اما نمایندگان  شرکت های سرزمین اصلی مجوز فعالیت در این مناطق را گرفته و به واسطه همان مجوز دیگر از بیمه نامه ها مالیات نمی گیرند.

وی،تصریح کرد: چه فرقی بین شرکت سرزمین اصلی با شرکتی که در منطقه آزاد فعالیت می کند است با توجه به اینکه شرکت منطقه آزاد نمی تواند درسرزمین اصلی فعالیت کند.

رئیس شعبه شرکت بیمه امید در شهرستان قشم ادامه داد: بسته بودن مرزها و گمرک باعث شده که در رشته ایی همانند باربری و شناور فعالیتی نداشته باشیم و کسی که نیست که به واسطه آن بیمه نامه خریداری شود.

رحمانی  خاطرنشان کرد که بسیاری ازمشاغل که به واسطه گردشگری فعالیت می کردند در 7 ماهه  گذشته فعالیتی نداشتندکه همین باعث شده درصدی از بیمه گذاران در رشته های آتش سوزی، باربری وشناوررا از دست بدهیم.

وی، بیمه نامه های باربری، شناورو آتش سوزی را از جمله بیمه نامه های پرطرفدار در این شهرستان برشمرد و گفت: بیمه نامه های اختیاری همچون بیمه نامه عمر و تکمیل درمان در این شهر رونق چندانی ندارد.

رئیس شعبه شرکت بیمه امید در شهرستان قشم با بیان اینکه بیمه های شناور، آتش سوزی و باربری در این شهرستان اجباری هستند، افزود: سازمان منطقه آزاد خرید بیمه نامه آتش سوزی را برای اصناف اجباری کرد که کمکی بزرگ برای مردم و شرکت های بیمه ای است.

رحمانی ادامه داد: بسیاری از اشخاص با خرید بیمه نامه آتش سوزی برای مغازه های خود و آشنایی با محاسن این نوع بیمه نامه، تمایل به خرید بیمه نامه آتش سوزی منازل نیز دارند و این نوعی فرهنگ سازی است.

 

ارسال نظر