اختصاصی چابک آنلاین؛

کمتر از ۲۰ درصد خودروها دارای بیمه نامه بدنه اتومبیل هستند

کمتر از 20 درصد خودروها دارای بیمه نامه بدنه اتومبیل هستند

مدیراتومبیل شرکت بیمه امید بیان کرد: بسیاری ازافراد جامعه با پوشش‌های مختلف بیمه‌نامه بدنه، آشنایی کافی ندارند، بنابراین با رشد آگاهی جامعه نسبت به این نوع بیمه‌نامه، حتما تمایل افراد نسبت به خرید آن هم افزایش خواهد یافت.

چابک آنلاین، بهاره تاجرباشی، "امین کریم" در گفت و گو با چابک آنلاین، گفت: یکی از دلایل عدم تمایل افراد به خرید بیمه نامه بدنه اتومبیل اجباری نبودن این بیمه نامه است که باعث شده سهم زیادی درسبد خانواده ها نداشته باشد.

وی،اذعان داشت که شرایط اقتصادی جامعه در خرید این بیمه نامه تاثیر گذار است از طرفی نرخ حق بیمه متناسب با قیمت خودرو تغییر می کند و باتوجه به افزایش قیمت خودرو، حق بیمه افزایش یافته که این مسئله  در میزان فروش این نوع بیمه نامه تاثیرگذار بوده است.

کریم،گفت: در بیمه نامه های شخص ثالث، خودروهای متعارف و غیرمتعارف تعریف شده اند و باتوجه به قیمت دیه سالجاری خودروهای بالای 220 میلیون تومان خودروی غیر متعارف محسوب می شوند .

مدیراتومبیل شرکت بیمه امید تصریح کرد: اکثر خودروهایی که در سطح جامعه تردد می کنند خودروی غیر متعارف هستند و پوشش تعهد مالی برای این دسته از خودروها تا سقف 220 میلیون تومان است و اگر بیشتر از این میزان خسارت به خودرو وارد شود باید از بیمه نامه بدنه استفاده کند یعنی اطلاع رسانی بسیار مهم و تاثیرگذار است.

امین با بیان اینکه در حال حاضر کمتر از 20 درصد خودروها دارای بیمه نامه بدنه اتومبیل هستند، اظهارکرد: دریکی دوسال اخیر و با افزایش قیمت خودرو تنها آنهایی که دارای بیمه نامه بدنه اتومبیل بودند پوشش بیمه ای خودرا افزایش سرمایه دادند.

وی،تاکید کرد: عموم جامعه باید با پوشش های بیمه نامه بدنه بیشتر آشنا شوند و این بیمه نامه را کاملا از بیمه نامه شخص ثالث تفکیک کنند.

 

ارسال نظر