اختصاصی چابک آنلاین؛

افت خودرو تحت پوشش بیمه نامه قرار نمی‌گیرد

افت خودرو تحت پوشش بیمه نامه قرار نمی‌گیرد

یک کارشناس ارزیاب خسارت صنعت بیمه بیان کرد: درشرایط خصوصی بیمه نامه‌های بدنه اتومبیل عمدتا افت خودرو جزء استثنائات بیمه نامه قید شده و تحت پوشش بیمه نامه قرار نمی‌گیرد، اگر این محدودیت در قرارداد ذکر نشده بود با استناد به ماده ۱۹ قانون بیمه می‌توانست افت خودرو در تعهد بیمه گران باشد.

چابک آنلاین، بهاره تاجرباشی، "ناصر مقدسی" درگفت و گو با چابک آنلاین، با بیان اینکه نظریه پرداخت خسارت افت خودرو مطابق با ماده 19 قانون بیمه درست است، افزود: طبق ماده 19 قانون بیمه، تکلیف و وظیفه بیمه گران پرداخت خسارت برمبنای تفاوت ارزش روز خودرو در قبل ازحادثه و بلافاصله بعد از حادثه است.

این کارشناس صنعت بیمه تصریح کرد: هرنوع خسارتی که دراین بین باشد شامل این ماده قانونی می شود که افت قیمت خودرو هم نوعی خسارت است.

مقدسی خاطرنشان کردکه، بیمه عقدی است بین بیمه گر و بیمه گزار که طبق ماده ۳۵ قانون بیمه می توانند هرشرطی  را در این عقد بگنجانند، از جمله پوشش افت خودرو ناشی از حادثه که در این صورت هزینه این ریسک را باید بیمه گزار پرداخت کند .

این کارشناس صنعت بیمه اظهارکرد: در ابتدای عقد قرارداد چون افت خودرواز خسارت خارج می شود اگر قرار باشد که  این ریسک اضافی به شرکت بیمه تحمیل  شود طبق توافق طرفین باید حق بیمه ای اضافی نیز منظور شود.

 

ارسال نظر