بیمه ما؛

توسعه علم و تکنولوژی در خدمت آسایش، رفاه و صرفه جویی در زمان آحاد جامعه می باشد. با توجه به توسعه راه ها و استفاده مردم از وسایل نقلیه در بیشتر مواقع خسارات سنگین جانی و مالی به دارندگان، سرنشینان و اشخاص ثالث وارد می شود و مشکلات جدی برای استفاده کنندگان فراهم می سازد. برای جبران خسارت مالی و جانی ناشی از حوادث، شرکت ” بیمه ما “ با دریافت حق بیمه مناسب، خسارت های مالی و جانی وارده را پوشش می دهد .

به گزارش چابک آنلاین، بیمه اتومبیل به چند بخش اصلی تقسیم می‌ شود :

  • بیمه بدنه

  • بیمه شخص ثالث

  • بیمه مازاد شخص ثالث

  • بیمه حوادث سرنشین

حادثه

منظور از حادثه ، تصادف دو اتومبیل با یکدیگر و یا برخورد اتومبیل مورد بیمه با جسم ثابت یا متحرک و یا برخورد شی دیگری با اتومبیل مورد بیمه و یا واژگونی ، سقوط و انحراف مورد بیمه در اثر حوادث رانندگی می باشد .

بیمه بدنه اتومبیل

در بیمه بدنه اتومبیل جبران خسارت وارده به وسیله نقلیه مورد بیمه ،تحت پوشش قرار می گیرد .

خطرات تحت پوشش بیمه بدنه اتومبیل

در بیمه نامه بدنه خطرات اصلی شامل آتش سوزی ، صاعقه ، انفجار ، حادثه ، واژگونی و سرقت کلی می باشد .همچنین خطرات اضافی شامل بلایای طبیعی ، سیل ، زلزله و آتشفشان ، خسارت ناشی از پاشیده شدن اسید و مواد شیمیایی ، شکست شیشه به تنهایی و همچنین سرقت در جا تمام قطعات یا برخی از قطعات وسیله نقلیه و هزینه ایاب و ذهاب در مدت تعمیر وسیله نقلیه که موجب بروز خسارت به وسیله نقلیه می گردد ، می شود که بیمه گذاران می توانند با پرداخت حق بیمه اضافی این پوشش ها را نیز خریداری نمایند .

بیمه شخص ثالث اتومبیل

بر اساس قانون بیمه اجباری شخص ثالث ،کلیه دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی موظفند مسئولیت خود در قبال اشخاص ثالث را به لحاظ مالی و بدنی بیمه نمایند .

شخص ثالث

منظور از شخص ثالث ، هر شخصی به استثناء راننده وسیله نقلیه بیمه شده است که سبب حوادث وسایل نقلیه موضوع این قانون دچار زیان های بدنی و یا مالی شود

خطرات و خسارات تحت پوشش

حوادث مذکور ، در بیمه نامه شخص ثالث شامل هرگونه سانحه ای از قبیل تصادم ، تصادف ، سقوط ، واژگونی ، آتش سوزی و یا انفجار وسایل نقلیه و نیز خساراتی است که از محمولات وسایل مزبور به اشخاص ثالث وارد می شود. خسارات بدنی در این بیمه نامه هر نوع دیه یا ارش (دیه جراحات ) ناشی از صدمه ، شکستگی ، نقص عضو ، از کار افتادگی (جزئی یا کلی ، موقت یا دائم ) یا دیه فوت شخص ثالث است که به سبب حوادث مشمول بیمه ، می باشد .

بیمه مازاد شخص ثالث

حداقل پوشش بیمه در بخش خسارت بدنی ، معادل حداقل دیه یک مرد مسلمان در ماه های حرام و در بخش خسارت مالی ، معادل حداقل دو ونیم درصد (2/5 %) تعهدات بدنی می باشد. بیمه گذار می تواند برای جبران خسارت های بدنی و مالی بیش از حداقل مزبور ، بیمه مازاد نیز خریداری نماید .بیمه گذاران ” بیمه ما “ می توانند با مراجعه به هر یک از شعب و نمایندگی ها در تمام نقاط کشور ، تعهدات بیمه خود را افزایش دهند .

بیمه حوادث راننده اتومبیل

این بیمه نامه به منظور جبران زیان های ناشی از حوادثی که خارج از اراده بیمه گذار به راننده وسیله نقلیه مورد بیمه وارد می گردد ، به همراه بیمه نامه شخص ثالث ارائه می شود و غرامت فوت و نقص عضو راننده را تا سقف تعهدات مندرج در بیمه نامه جبران می نماید.

 

ارسال نظر