شناسه خبر : 35936

دختر چارلی چاپلین درگذشت

دختر چارلی چاپلین درگذشت

جوزفین چاپلین بازیگر و دختر چارلی چاپلین در ۷۴ سالگی از دنیا رفت.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر،  جوزفین چاپلین فرزند چارلی چاپلین که در کودکی در فیلم‌های «لایم لایت» و «کنتسی از هنگ‌کنگ» همراه پدرش ظاهر شد و پس از آن در «قصه‌های کانتربری»، «فرار به سوی خورشید»، «پسر خلیج» و «همینگوی» بازی کرد، درگذشت.

به گفته خانواده وی جوزفین چاپلین، بازیگر و ششمین فرزند از ۱۱ فرزند چارلی چاپلین، ۱۳ جولای در پاریس درگذشت.

چاپلین با لارنس هاروی در فیلم «فرار به سوی خورشید» (۱۹۷۲) ساخته مناهم گولان بازی کرد که فیلمی درباره گروهی از افرادی بود که سعی داشتند اتحاد جماهیر شوروی را برای فرار از یهودی‌ستیزی و سرکوب سیاسی ترک کنند.

او با ویتوریو دی سیکا و موریس رونه سال ۱۹۷۲ در فیلم «بوی حیوانات وحشی»، با لیو اولمان و کیفر ساترلند در سال ۱۹۸۴ در «پسر خلیج» فیلم کانادایی ساخته دنیل پتری، و با کلاوس کینسکی در فیلم ترسناک آلمانی زبان «جک قاتل» به کارگردانی خسوس فرانکو در سال ۱۹۷۶ جلوی دوربین رفت. وی سال ۱۹۸۸ هم در نقش هادلی ریچاردسون، همسر اول ارنست همینگوی در مینی سریال «همینگوی» با بازی استیسی کیچ نقش آفرینی کرد.

جوزفین هانا چاپلین ۲۸ مارس ۱۹۴۹ در سانتا مونیکا به دنیا آمده بود و سومین فرزند از ۸ فرزند چارلی چاپلین و همسر چهارمش، اونا اونیل، بازیگر بریتانیایی و دختر یوجین اونیل نمایشنامه نویس برنده جایزه نوبل بود. جرالدین خواهر بزرگ‌تر اوست.

وی سال ۱۹۵۲ برای اولین بار در فیلم «لایم لایت» به نویسندگی، کارگردانی و بازی پدرش، در صحنه افتتاحیه فیلم در کنار جرالدین و مایکل خواهر و برادرش ظاهر شد و در فیلم «کنتسی از هنگ کنگ» ساخته پدرش در سال ۱۹۶۷ نیز بازی کرد. سال ۱۹۷۲، او در نقش می در فیلم «قصه‌های کانتربری» ساخته پی‌یر پائولو پازولینی ظاهر شد.

جوزفین چاپلین که مدت‌ها ساکن پاریس بود، بیشتر در فیلم‌های فرانسوی بازی کرده که «شب‌های سرخ» در سال ۱۹۷۴ و« در سایه یک تابستان» در سال ۱۹۷۶ از جمله آنهاست.. به گفته آی‌ام‌دی بی وی آخرین بار در فیلم «پایین شهر» در سال ۱۹۹۴ جلوی دوربین رفت.

جوزفین سال‌ها دفتر چاپلین در پاریس را به نمایندگی از خواهر و برادرش اداره می‌کرد.

ارسال نظر