شناسه خبر : 48500

اختصاصی چابک آنلاین؛

نقاط قوت و ضعف صنعت ساختمان در سال گذشته مشخص شد

نقاط قوت و ضعف صنعت ساختمان در سال گذشته مشخص شد

بازرس سندیکای شرکت های ساختمانی ایران، با بیان اینکه حل مشکلات بازار مسکن نیازمند توجه و اتخاذ راه‌حل‌های موثر از سوی دولت‌ بوده گفت که برای بهبود وضعیت مسکن، اهمیت دارد که دولت‌ها توجه خاصی به تطبیق درآمد مردم با قیمت‌های مسکن داشته باشند تا فاصله زیادی بین آنها ایجاد نشود به عبارت دیگر، افزایش ناگهانی قیمت‌های مواد ساختمانی مانند آهن و سیمان باید کنترل شود.

چابک آنلاین، لیلی اسماعیل زاده، محمدعلی پور شیرازی در گفتگو با چابک آنلاین، بیان کرد: صنعت مسکن با ۸۷ حرفه مختلف ارتباط دارد و نیازمند توجه بیشتر دولت است و باید در زمینه مسکن نیز دقت لازم صورت گیرد و هوشمندانه برنامه‌ریزی شود که باید بر اساس نیازهای واقعی مردم و تولیدی که با درآمد مردم قابل تطبیق باشد، عمل شود.

بازرس سندیکای شرکت های ساختمانی  ایران، اظهار کرد: در برخی شهرها، مانند تهران، اصفهان، شیراز و تبریز، مشکلات جدی در زمینه عرضه مسکن به وجود آمده به ویژه اصفهان که بیشتر از دیگر شهرها تحت فشار قرار گرفته و مهاجرت‌های نیز زیادی رخ داده و با عث کمبود مسکن شده است.

پورشیرازی، ادامه داد: یکی از تصمیمات مثبت دولت در سال گذشته این بود که به ساختمان‌های نیمه کاره در شهرهایی مانند پرند توجه ویژه‌ای داشت این اقدام منجر به تکمیل و تحویل بیش از ۲۰۰۰ واحد مسکونی شده است، بنابراین ساخت شهرک‌ها از جمله اقدامات مثبت دولت بوده و شهر  پرند یکی از نمونه‌های موفق این سیاست است.

وی، گفت: یکی از نقاط قوت صنعت ساختمان در سال گذشته، تکمیل و تحویل بیش از ۲۰۰۰ واحد مسکونی به افراد بود که این امر بهبود قابل توجهی در وضعیت مسکن ایجاد کرد.

به گفته بازرس سندیکای شرکت های ساختمانی  ایران، چالش اصلی صنعت ساختمان در سال گذشته افزایش قیمت‌ها بود که منجر به عرضه ساختمان‌ها با قیمت‌های بالا شد.

 

ارسال نظر