اختصاصی چابک آنلاین؛

تولیدپمپ انتقال آب دریای عمان به اصفهان به "پمپ سازی ایران" سپرده شد

تولیدپمپ انتقال آب دریای عمان به اصفهان به "پمپ سازی ایران" سپرده شد

مدیرعامل گروه صنایع پمپ سازی ایران، پیش بینی کرده که سود ناخالص قرارداد تولید الکتروپمپ های انتقال آب از دریای عمان به استان اصفهان حدود ۱۵ درصد باشد که تا پایان سال ۱۴۰۳ درصورت های مالی این شرکت منعکس خواهد شد.

به گزارش چابک آنلاین، احمد چراغ، با اشاره به عقد قرارداد ساخت 8 دستگاه انواع الکتروپمپ برای انتقال آب دریای عمان به استان اصفهان، مبلغ این قرارداد را 3639000 یورو اعلام کرده است.

به گفته وی،مدت قرارداد 240 روزپس از واریز پیش پرداخت بوده که در صورت تامین به موقع ارز مورد نیاز الکتروپمپ های پروژه، پیش بینی می شود که موضوع قرارداد در زمان تعیین شده، تحویل شود.

چراغ، خبرداده است که رقم پیش دریافت اخیرا وصول و بلافاصله اموراجرایی پروژه نیز آغاز شده است.

انتقال آب ازدریای عمان بخشی از طرح احیای رودخانه زاینده‌رود است که با اجرای مرحله نخست آن، برداشت آب از زاینده‌رود توسط صنایع قطع خواهد شد.

photo_2023-12-13_08-57-01

درمرحله دوم علاوه برآب صنایع، مازاد آب دربخش آشامیدنی،کشاورزی وحقابه محیط زیست به مصرف خواهد رسید.

۷۰ میلیون مترمکعب در مرحله نخست و در مرحله بعد ۴۰۰ میلیون مترمکعب آب از طریق اجرای این پروژه به اصفهان انتقال داده می‌شود.

طول مسیر طرح انتقال آب از دریای عمان به اصفهان ۹۸۰ کیلومتر است و تاکنون آزادسازی ۵۲۰ کیلومتر از مسیر آن انجام و ۴۲۰ کیلومتر حفاری و ۲۱۴ کیلومتر آن نیز لوله‌گذاری شده است.

عملیات اجرایی مرحله نخست این پروژه مهر سال ۱۴۰۱ آغاز شد که در دولت سیزدهم و هم‌اینک در ۲۴ نقطه فعال با حضور ۱۴ پیمانکار درحال تکمیل است.

هزینه اجرای مرحله نخست اجرای طرح ۲۵.۵ هزار میلیارد تومان و مرحله دوم  ۱۱۳ هزار میلیارد تومان اعلام شده که تمام هزینه اجرای این دو مرحله را صنایع بزرگ استان اصفهان تامین خواهند کرد.

مرحله نخست طرح از مهر پارسال آغاز شده  و هم اکنون در ۲۴ جبهه کاری در این فاصله ۵۲۰ کیلومتری ۱۴ پیمانکار در حال فعالیت هستندکه پیش بینی می‌شود تا پایان سال مرحله نخست آن اجرایی شود.

با اجرای این طرح آب روستاها و شهرهای مسیردر استان تامین خواهد شد و در اجرای انتقال از دریای عمان، آب در مبدا شیرین و سپس به استان منتقل خواهد شد.

 

  • حلما

    چه خوب....

  • چراغعلی

    پرچمت بالا است

ارسال نظر