شناسه خبر : 21424

نخوردن صبحانه باعث کاهش وزن نمی‌شود

نخوردن صبحانه باعث کاهش وزن نمی‌شود

جایگزین کردن هیچ خوراکی به جای صبحانه معمول یا حذف آن برای کاهش وزن، توصیه نمی‌شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از خبرگزاری صداوسیما، متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: مدت بین شام و صبحانه، بیشترین فاصله زمانی بین دو وعده اصلی غذایی است که حدود ۱۰تا۱۲ ساعت طول می‌کشد.

دکتر محمدحسن انتظاری افزود: بدن  بعد از این مدت طولانی، احساس گرسنگی می‌کند و این گرسنگی باید با خوردن صبحانه‌ای کامل، برطرف شود.

به گفته وی، یک صبحانه خوب و کامل و البته معمولی، می‌تواند شامل دو کف دست نان (نان سبوس‌دار مانند سنگک برای افراد چاق)، مقداری لبنیات (مانند پنیر کم‌چرب، ماست چکیده کم‌چرب یا شیر کم‌چرب) یا یک تخم‌مرغ (تخم‌مرغ آب‌پز به جای نیمرو برای افراد چاق) باشد.

دکتر انتظاری تأکید کرد: میوه‌ها، انتخاب‌های مناسبی برای میان‌وعده‌ها هستند و خوردن ۵تا۹ وعده از انواع رنگی آنها در میان‌وعده‌ها می‌تواند سلامت شما را تضمین کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: جایگزین کردن صبحانه با میوه، شاید بتواند در کوتاه‌مدت باعث کاهش وزن شود، اما این کار در درازمدت، عوارضی مانند اضافه‌وزن خواهد داشت.

در واقع زمانی که ما صبحانه کافی نمی‌خوریم، بدنمان احساس کمبود می‌کند و به‌صورت خودکار عمل ذخیره‌سازی را انجام می‌دهد و در کنار آن، ولع فرد برای خوردن وعده ناهار، بیشتر می‌شود بنابراین شرایط ابتلا به اضافه‌وزن و چاقی، به‌سادگی برای شما به‌وجود می‌آید.

ارسال نظر