شناسه خبر : 26472

میان‌وعده‌ای که فشار خون را کاهش می‌دهد

میان‌وعده‌ای که فشار خون را کاهش می‌دهد

میان‌وعده خاصی که حاوی نوعی امگا سه به نام اسید آلفا لینولنیک است، برای سلامت قلب مفید محسوب می‌شود و فشار خون را کاهش می‌دهد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، نتایج تحقیقات نشان می‌دهد خوردن گردو می‌تواند به کاهش فشار خون کمک کند زیرا حاوی نوعی امگا سه است و سلامت قلب را نیز تضمین می‌کند.

افراد شرکت‌کننده در این مطالعه پنج درصد از چربی‌های اشباع شده مصرفی خود را با گردو تعویض کردند تا به این مزیت دست یابند. در واقع پس از خوردن گردو به مدت ۶ هفته فشار خون آنان پایین آمد.

پروفسور پنی کریس اترتون، محقق این تحقیق و استاد تغذیه دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا ایالات متحده، در این خصوص توضیح داد: زمانی که شرکت‌کنندگان گردو مصرف کردند، مزایای بیشتری نسبت به زمانی که رژیم غذایی با مشخصات اسیدهای چرب مشابه گردو داشتند، بدون خوردن این دانه روغنی، در آنان مشاهده شد؛ بنابراین به نظر می‌رسد یک مزیت اضافی در گردو وجود دارد که مفید است؛ شاید ترکیبات زیست فعال آن، شاید فیبر و شاید چیز دیگری است که به تنهایی از اسیدهای چرب دریافت نمی‌شود.

این مطالعه شامل ۴۵ فرد دارای اضافه‌وزن یا چاقی بود. آنان به سه گروه تقسیم شدند و به مدت ۶ هفته با رژیم غذایی کمی متفاوت برای آزمایش اثرات گردو بررسی شدند.

آلیسا تیندال، محقق ارشد این مطالعه نیز توضیح داد: گردو حاوی آلفا لینولنیک اسید و امگا سه گیاهی است که احتمالا بر فشار خون تاثیر مثبت می‌گذارد. هدف از این تحقیق درک این موضوع بود که آیا اسید آلفا لینولنیک سهم عمده‌ای در کسب سلامتی برای قلب دارد یا خیر.

وی افزود: ما این مطالعه را طراحی کردیم تا آزمایش کنیم که آیا اجزاء موجود در گردو دارای مزایای افزایشی است یا خیر.

نتایج این مطالعه نشان داد کاهش چربی‌های اشباع شده به کاهش فشار خون کمک می‌کند؛ با این حال گردو بیشترین کاهش فشار خون را بین مصرف سایر مواد ایجاد کرد.

تیندال گفت: رژیم غذایی متوسط ‌آمریکایی‌ها حدود ۱۲ درصد کالری از چربی‌های اشباع شده دارد اما همه رژیم‌های درمانی ما حدود هفت درصد با استفاده از گردو یا روغن‌های گیاهی به‌ عنوان جایگزین آن چربی‌ها تعریف شده بود.

بنابراین مشاهده فواید مثبت این رژیم غذایی حاوی این نکته است که بهتر است چربی‌های اشباع شده را با چربی‌های غیراشباع گردو یا روغن‌های گیاهی جایگزین کنید تا فواید آن برای قلب و عروق خود را مشاهده کنید.

پروفسور کریس اترتون توصیه کرد به جای مصرف گوشت قرمز چرب یا لبنیات پرچرب برای میان وعده، مقداری شیر بدون چربی و گردو مصرف کنید.

وی تاکید کرد: گردو جایگزین خوبی برای چربی‌های اشباع شده است.

 

ارسال نظر