شناسه خبر : 21720

کاهش وزن احتمال بارداری را افزایش نمی دهد

کاهش وزن احتمال بارداری را افزایش نمی دهد

نتایج یک مطالعه جدید نشان داده است که کاهش وزن هیچ مزیتی برای باروری ندارد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر ، یک مطالعه تصادفی بر روی ۳۷۹ زن مبتلا به چاقی و ناباروری نشان داد که تغییرات شدید سبک زندگی که باعث کاهش وزن می‌شود، شانس بیشتری برای بارداری و زایمان سالم نسبت به افزایش فعالیت بدنی بدون کاهش وزن ایجاد نمی‌کند.

«دانیل هایزنلدر»، محقق ارشد از دانشگاه ویرجینیا، گفت: «ما دهه‌هاست می‌دانیم که زنان چاق معمولاً برای باردار شدن مشکل دارند. به همین دلیل، بسیاری از پزشکان کاهش وزن را قبل از بارداری توصیه می‌کنند.»

در این مطالعه، شرکت‌کنندگان به دو گروه تقسیم شدند: نیمی از زنان با استفاده از جایگزین‌های غذایی، داروها و افزایش فعالیت بدنی رژیم غذایی شدید گرفتند. نیمی دیگر به سادگی فعالیت بدنی خود را بدون تلاش برای کاهش وزن افزایش دادند.

پس از اتمام برنامه‌ها، هر دو گروه سه دوره درمان استاندارد ناباروری را دریافت کردند.

زنان در برنامه کاهش وزن به طور متوسط ۷ درصد از وزن بدن خود را از دست دادند، در حالی که شرکت کنندگان در گروه فقط ورزش معمولاً وزن خود را حفظ کردند.

اما در نهایت بین دو گروه از نظر فراوانی زایمان سالم تفاوت معناداری وجود نداشت.

در مجموع، ۲۳ نوزاد از ۱۸۸ زنی که برنامه کاهش وزن فشرده ۱۶ هفته‌ای را تکمیل کردند، به دنیا آمدند. از بین ۱۹۱ نفری که برنامه تمرینی را کامل کردند، ۲۹ نفر زایمان کردند.

با این حال، برنامه رژیم غذایی فشرده برای زنانی که آن را تکمیل کردند، فواید سلامت به همراه داشت.

محققان بر اساس یافته‌های خود به این نتیجه رسیدند که برنامه کاهش وزن زنان را در مقایسه با ورزش ساده بارورتر نکرده یا نتایج زایمان را بهبود نمی‌بخشد.

آنها خاطرنشان کردند که مزایای سلامتی کاهش وزن ممکن است به احتمال بیشتر باردار شدن تبدیل نشود.

ارسال نظر