شناسه خبر : 14960

۹۵ درصد بیمارستان‌ها به طرح رسیدگی الکترونیک اسناد بستری متصل هستند

۹۵ درصد بیمارستان‌ها به طرح رسیدگی الکترونیک اسناد بستری متصل هستند

معاون آمار، فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بیمه سلامت از اتصال ۹۵ درصد بیمارستان‌های کشور به طرح رسیدگی الکترونیک اسناد بستری خبر داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر، رضا میلابی درباره طرح رسیدگی الکترونیک اسناد بستری بیان کرد: در حال حاضر ۹۵ درصد بیمارستان‌ها در کشور به طرح رسیدگی الکترونیک اسناد بستری متصل هستند که این میزان به نسبت اواسط بهمن ماه، یک درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: ۱۰۰ درصد بیمارستان‌های دولتی دانشگاهی و ۸۵ درصد بیمارستان‌های خصوصی، دولتی غیردانشگاهی و خیریه به این طرح به طور تفکیک شده متصل هستند و اسناد خود را به صورت الکترونیک برای رسیدگی ارسال می‌کنند.

معاون آمار، فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بیمه سلامت اظهار کرد: اجرای طرح رسیدگی الکترونیک اسناد بستری منجر به تسریع روند ارائه خدمات درمانی، کاهش هزینه‌ها و مدیریت منابع می‌شود. این طرح همچنین منجر به شفافیت در رسیدگی و بررسی خدمات ارائه شده به بیماران می‌شود.

میلابی گفت: با توجه به لزوم تحقق اهداف دولت در راستای استقرار دولت الکترونیک و اجرای قانون برنامه ششم توسعه کشور، استقرار طرح رسیدگی الکترونیک به اسناد بستری نیز یکی از شاخصه‌های پرونده الکترونیک سلامت محسوب می‌شود. حذف اسناد کاغذی در فرآیند رسیدگی علاوه بر صرفه جویی در مصرف کاغذ، تنظیم هوشمند اسناد رسیدگی بر اساس قوانین بیمه گری را به دنبال دارد.

 

ارسال نظر