شناسه خبر : 14794

حذف دفترچه درمان نباید به نسخه الکترونیک گره بخورد

حذف دفترچه درمان نباید به نسخه الکترونیک گره بخورد

معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی، با عنوان این مطلب که اجرای نسخه الکترونیک منوط به عدم تجمع و صف است، گفت: حذف دفترچه درمانی را نباید به نسخه الکترونیک گره زد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر، محمد جهانگیری، در نشست مشترک مدیران سازمان تأمین اجتماعی با سازمان نظام پزشکی، اظهار کرد: نسخه الکترونیک باید جزئی از پرونده الکترونیک سلامت باشد، شتابزدگی و عجله را در این می‌دانیم که چندتا از مسیرها باید مشخص باشد.

وی افزود: اول باید به بیمار فکر کنیم یعنی کیفیت خدمات نباید افت کند، محرمانگی اطلاعات بیمار نباید خدشه دار شود و دسترسی نباید محدود شود.

جهانگیری ادامه داد: مکانیزم‌های مختلفی برای اینکه مردم خدمت بگیرند موجود است، در شرایط کرونا نباید صف و انتظار و تعلل ایجاد شود که اگر این بحث‌ها به وجود آید ممکن است این طرح متوقف شود.

معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی گفت: در هیچ کجای دنیا نسخه الکترونیک کامل اجرا نشده است، هیچ کشوری نسخه الکترونیک را به صورت کامل ندارد و در برخی مواقع از نسخه‌های کاغذی هم استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: حذف دفترچه را به نسخه الکترونیک نباید گره زد که اگر این اتفاق بیافتد طرح با شکست مواجه می‌شود.

به گفته جهانگیری، دیگر تولید دفترچه نمی‌شود یعنی دفترچه جدیدی صادر نمی‌شود و هیچ الزام و اجباری هم در تولید نسخه الکترونیک وجود ندارد و مکانیزم تشویقی است.

معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی افزود: پزشکان می‌توانند از یک پنل واحد استفاده کنند و به تمام بیمه‌ها هم ارسال کنند.

جهانگیری گفت: سیستم پشتیبان تصمیم برای پزشکان را در سازمان پزشکی باید ایجاد کنیم که با مکانیزم های سنتی امکان پذیر نیست.

به گفته وی، اگر یک فردی تداخل دارویی دارد سیستم نسخه الکترونیک می تواند این موضوع را اعلام کند.

معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی در خصوص تبادل سامانه های نسخه نویسی الکترونیک در بیمه های مختلف، افزود: هر سامانه ای که مورد تایید وزارت بهداشت است پزشکان می توانند از سامانه استفاده کنند و به صورت پنل واحد می‌توانند بهره مند شوند. لزومی ندارد حتما از پنل سازمان تامین اجتماعی و یا بیمه سلامت استفاده کنند، یکی از دغدغه های پزشکان همین استفاده از چند پنل بود، اما این امکان را فراهم‌ کردیم که پزشکان از هر پنلی که برای آنها امکان پذیر است.

ارسال نظر