شناسه خبر : 14731

خدمات رایگان به بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی در شهرهای فاقد بیمارستان ارایه می‌شود

خدمات رایگان به بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی در شهرهای فاقد بیمارستان ارایه می‌شود

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: در شهرهایی که بیمارستان تأمین اجتماعی وجود ندارد، ارائه خدمات درمانی به بیمه شدگان این سازمان دربیمارستان‌های دولتی رایگان می‌شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از فارس، مصطفی سالاری مدیرعامل سازمان تأمین ‌اجتماعی روز دوشنبه در آئین افتتاح پلی کلینیک تخصصی شهدای رباط کریم اظهار کرد: یکی از برنامه‌های مصوب که تا پایان سال جاری اجرا خواهد شد این است که هر شهرستانی که بیمارستان تأمین اجتماعی نداشته باشد، بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی با مراجعه به بیمارستان دولتی، به طور ۱۰۰ درصد رایگان درمان می‌شوند.

وی در ادامه گفت: در شهرهایی هم که دارای بیمارستان هستند افراد بالای ۶۵ سال سن برای این‌که نیاز به تردد در شهر نداشته باشند، در هر بیمارستانی که تمایل داشتند مراجعه کنند همچنین در بیمارستان‌های دانشگاهی نیز هزینه درمان ۱۰۰ درصد رایگان خواهد بود.

مدیرعامل سازمان تأمین‌ اجتماعی ادامه داد: برای بیماران صعب‌العلاج و مزمن سالمندی که غالباً داروهای گران ‌قیمت هم مصرف می‌کنند مشروط به تشکیل پرونده، هزینه دارو را ۱۰۰ درصد رایگان خواهد بود.

سالاری با اشاره به نسخه الکترونیک عنوان کرد: با این‌که اعلام شده که از اول اسفند نسخه‌نویسی الکترونیکی خواهد شد ولی برای همکاران پزشک اجبار نخواهیم کرد و می‌توانند از نسخه‌نویسی کاغذی هم با ذکر کد رهگیری استفاده کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دنبال آن هستیم که گام‌های مؤثری برداریم تا بیمه‌شده تأمین اجتماعی هیج دغدغه پرداخت هزینه درمان نداشته باشد و به سمت رایگان شدن درمان پیش برویم.

پلی کلینیک تخصصی شهدای رباط کریم در زمینی به مساحت ۳۲۵۰ مترمربع در سه طبقه با زیربنای ۳۹۵۰ متر مربع و با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان احداث شده است و از اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ این درمانگاه دو شیفته مشغول به کار خواهد بود.

ارسال نظر