شناسه خبر : 14133

دفترچه‌های کاغذی بیمه سلامت تا شهریور ۱۴۰۰ حذف می‌شوند

دفترچه‌های کاغذی بیمه سلامت تا شهریور ۱۴۰۰ حذف می‌شوند

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت از استقرار کامل نسخه الکترونیکی و حذف دفترچه‌های کاغذی بیمه سلامت تا شهریور ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، مهدی رضایی درباره آخرین وضعیت نسخه نویسی الکترونیکی در کشور گفت: هم اکنون نسخه الکترونیکی در همه استان‌های کشور مستقر است. در این طرح پزشکان اقدام به نسخه نویسی الکترونیکی کرده و ارائه خدمات تجویز شده در داروخانه و مراکز پاراکلینیک با ارائه یک کد رهگیری امکان پذیر است.

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت افزود: همه قوانین رسیدگی در نسخه الکترونیکی به صورت برخط کنترل می‌شود و امکان محاسبه پرداخت از جیب بیمار وجود خواهد داشت.

وی بیان کرد: بررسی مراکز فعال در طرح نسخه الکترونیکی بر اساس آمار مراکز طرف قرارداد دارای صورت حساب الکترونیک در آبان ماه و نیز مراکز جدید با ثبت حداقل یک نسخه الکترونیک در آذر ماه نشان می‌دهد که بیش از ۸۰ درصد مطب‌ها، داروخانه‌ها، تصویربرداری ها و آزمایشگاه‌ها در بخش غیر از دولتی دانشگاهی (خصوصی، خیریه و عمومی غیردولتی) مراکز فعال در طرح نسخه الکترونیکی هستند.

معاون سازمان بیمه سلامت ادامه داد: نسخه الکترونیکی و حذف دفترچه‌های کاغذی بیمه سلامت تا شهریور ۱۴۰۰ استقرار پیدا می‌کند.

رضایی گفت: علاوه بر این، سایر مراکز سرپایی اعم از درمانگاه، فیزیوتراپی، بخش سرپایی بیمارستان و در بیشتر استان‌ها طرح نسخه الکترونیکی را پیاده سازی کردند.

سازمان بیمه سلامت مهر ماه امسال نیز اعلام کرده بود که طرح نسخه الکترونیکی پس از اجرای آزمایشی در سال گذشته، به طور جدی در سال ۹۹ در حال اجراست و بیش از سه هزار داروخانه و بیش از ۹ هزار مطب به این طرح پیوسته‌اند.

اجرای نسخه نویسی الکترونیک می‌تواند منجر به کاهش استفاده از کاغذ برای چاپ دفترچه و همچنین کاهش خطاهای نسخه نویسی شود.

طرح‌های الکترونیک در نظام سلامت از جمله طرح‌های مورد تاکید دولت محسوب می‌شود که در سال‌های اخیر در دستور کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفته است.

 

ارسال نظر