اختصاصی چابک آنلاین؛
تفاهم نامه توسعه زیرساختهای ارتباطی و هوشمندسازی شبکه بانک مسکن امضا شد
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، در با انتشار اطلاعیه ای،از انعقاد یک تفاهمنامه همکاری راهبردی و یک قرارداد اجرایی با بانک مسکن خبر داد.
چابک آنلاین، زهرا نامداری، این همکاری که در مجموع ارزشی معادل ۴۳ هزار میلیارد ریال دارد، با هدف توسعه زیرساختهای ارتباطی، هوشمندسازی شبکه بانکی و ارتقای خدمات بانکداری دیجیتال عملیاتی خواهد شد.
طبق اعلام محمد جعفرپور، مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت مخابرات ایران، این همکاری در دو بخش مجزا تعریف شده که بخش اول شامل یک تفاهمنامه به ارزش ۲۳ هزار میلیارد ریال با موضوع توسعه زیرساختهای ارتباطی و فناوری اطلاعات است که قراردادهای اجرایی آن در آینده منعقد خواهد شد.
بخش دوم نیز مربوط به یک قرارداد اجرایی مستقل به ارزش ۲۰ هزار میلیارد ریال برای تأمین زیرساختهای پردازشی است که بازه زمانی اجرای آن ۲ سال تعیین شده است.
جعفرپور، تکمیل شبکه فیبر نوری شعب بانک مسکن را از اولویتهای این توافق برشمرد و گفت: در حال حاضر ۷۶۵ شعبه بانک به شبکه فیبر نوری متصل هستند که این همکاری منجر به تکمیل اتصال تمامی شعب خواهد شد.
وی، افزود: ارائه خدمات پایداری شبکه و ارتباطات داده برای هر ۱۳۷۵ شعبه بانک در سراسر کشور، همکاری در حوزهی زیرساختهای پردازشی و هوش مصنوعی، و همچنین بهرهمندی شرکت مخابرات از خدمات بانکداری شرکتی (شامل تسهیلات، ضمانتنامهها و اعتبارات اسنادی) از دیگر محورهای اصلی این توافق راهبردی است.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، درخصوص جزئیات فنی و مالی این پروژه، تصریح کرد: حجم قرارداد مبادله شده دربخش زیرساختهای پردازشی ۲۰ هزار پورت بوده که با توجه به ماهیت تفاهمنامه، آثار مالی دقیق این همکاری پس از تبدیل تفاهمنامهها به قراردادهای اجرایی و بر اساس صورتوضعیتهای تأییدشده در دورههای مالی آتی مشخص خواهد شد.