شناسه خبر : 27826

برداشت نفت از ذخایر استراتژیک آمریکا تاثیر اندکی بر قیمت دارد

برداشت نفت از ذخایر استراتژیک آمریکا تاثیر اندکی بر قیمت دارد

گلدمن ساکس اعلام کرد برنامه دولت بایدن برای ادامه برداشت نفت از ذخایر نفت استراتژیک آمریکا به منظور پایین بردن نرخ خرده فروشی سوخت، تاثیر محدودی بر کاهش قیمتها از سطوح فعلی دارد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، چهارشنبه گذشته اعلام کرد آمریکا تا پایان سال، ۱۵ میلیون بشکه نفت از ذخایر نفت استراتژیک می فروشد تا از افزایش قیمت نفت در پی تصمیم کشورهای تولیدکننده نفت اوپک پلاس برای کاهش تولیدشان، جلوگیری کند.

اعلام این خبر، تاثیر چندانی در کاهش قیمت‌های نفت نداشت زیرا آمار رسمی نشان داد ذخایر نفت استراتژیک آمریکا، هفته گذشته به پایین‌ترین حد از اواسط سال ۱۹۸۴ سقوط کرده‌اند و ذخایر نفت تجاری این کشور هم کاهش غیرمنتظره ای پیدا کرد.

تحلیلگران بانک سرمایه گذاری گلدمن ساکس در یادداشتی اعلام کردند فروش نفت از ذخایر نفت استراتژیک، تاثیر ملایمی بر قیمت‌های نفت خواهد داشت. قیمت خرده فروشی بنزین باید بالاتر از سطوح فعلی باشد تا چنین برداشتی از ذخایر اضطراری را ایجاب کند. پس از این که مانع سیاسی انتخابات میان دوره‌ای نوامبر در آمریکا برطرف شد، این سقف احتمالا به میزان قابل توجهی به سمت نفت ۱۲۵ دلار در هر بشکه و بنزین پنج دلار در هر گالن بالاتر می رود.

گلدمن ساکس ماه میلادی جاری پیش بینی خود از قیمت نفت برنت در سال ۲۰۲۲ را به ۱۰۴ دلار در هر بشکه و برای سال ۲۰۲۳ را به ۱۱۰ دلار در هر بشکه بالا برد زیرا انتظار دارد کاهش دو میلیون بشکه در روز تولید نفت اوپک پلاس، تاثیر بسیار مثبتی بر قیمت‌ها داشته باشد.

 

ارسال نظر