شناسه خبر : 23963

نیاز دولت آمریکا به نفت ایران در آستانه انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره

نیاز دولت آمریکا به نفت ایران در آستانه انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره

گروه ویتول اعلام کرد با توجه به نزدیک شدن به انتخابات میان‌دوره‌ای در آمریکا و لزوم کاهش قیمت بنزین در این کشور، ممکن است آمریکا چشم خود را به روی نفتی که برخلاف تحریم‌ها از ایران صادر می‌شود ببندد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از تسنیم، «مایک مولر»، مدیر امور آسیایی گروه ویتول اعلام کرد آمریکا احتمالاً فشار بر تهران را کم می‌کند تا بشکه‌های بیشتری از نفت این کشور به بازار جهانی راه یابند.

وی گفت: «با توجه به نزدیک شدن به انتخابات میان‌دوره‌ای در آمریکا و لزوم کاهش قیمت بنزین در این کشور، ممکن است آمریکا چشم خود را به روی نفتی که برخلاف تحریم‌ها از ایران صادر می‌شود ببندد».

این گزارش زمانی منتشر شد که منابع ناشناس از برداشته شدن تحریم‌های ونزوئلا و مجوز آمریکا به دو شرکت اروپایی برای انتقال نفت خام این کشور به اروپا خبر دادند.

مولر این اظهارات را در شرایطی بیان کرده که به نظر می‌رسد مذاکرات بین آمریکا و ایران در مورد قرارداد جدید هسته‌ای به بن‌بست رسیده است.

در این بین، قیمت نفت علی‌رغم توافق اوپک‌پلاس برای افزایش بیشتر تولید همچنان بالاست. نفت خام برنت بیشتر از 120 دلار و نفت آمریکا بالاتر از 119 دلار در هر بشکه معامله می‌شود.

ایران علی‌رغم این بن‌بست دیپلماتیک، آماده بازگشت به بازارهای جهانی نفت می‌شود. این کشور تولید و صادرات خود را به اصلی‌ترین بازار آن یعنی چین تقویت کرده است. اگر قرارداد جدید با آمریکا بسته شود، جریان صادرات نفت ایران بین 500 هزار تا 1 میلیون بشکه در روز افزایش خواهد یافت.

با توجه به نزدیک شدن انتخابات میان‌دوره در آمریکا، دولت فعلی تمایل زیادی به عقد قرارداد با تهران دارد تا قیمت خرده‌فروشی سوخت و قیمت نفت خام کاهش یابد.

ارسال نظر