شناسه خبر : 9910

۲ هزار و ۷۰۰ بیمار خاص کرمانی تحت پوشش بیمه سلامت هستند

 2 هزار و 700 بیمار خاص کرمانی تحت پوشش بیمه سلامت هستند

مدیرکل بیمه سلامت کرمان با اشاره به آخرین جزئیات اجرای طرح ارزیابی وسع بیمه سلامت در کرمان گفت: بیش از ۷۰ درصد ثبت‌نام کنندگان کرمانی مشمول بیمه رایگان شدند.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از تسنیم، محمد جعفری صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با تبریک ایام‌الله دهه فجر اظهار داشت: بالغ بر یک میلیون و 800 هزار نفر از جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

وی با بیان اینکه ماهانه بالغ بر 52 میلیارد تومان گردش مالی بیمه سلامت است که به مراکز درمانی پرداخت می‌شود گفت: مطالبات پزشکان خانواده تا پایان دی‌ماه و پرداخت داروخانه‌ها تا آبان و بیمارستان‌ها تا شهریورماه سال جاری پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان با عنوان اینکه مطالبات مراکز درمانی استان نسبت به دوره‌های قبل در وضعیت مطلوبی قرار دارد و امیدواریم بتوانیم این مطالبات را به‌روز کنیم افزود: بیش از هزار و 400 موسسه درمانی در استان طرف قرارداد بیمه سلامت هستند.

وی با بیان اینکه از نظر اجرای پروژه‌های دولت الکترونیک تمام اسناد بیمارستان‌های دولتی استان به‌صورت الکترونیک پذیرش می‌شوند که باعث شفافیت مالی و افزایش کیفیت درمانی شده است گفت: در زمینه اسناد سرپایی بیماران نیز در بالغ بر 70 درصد مطب‌های نسخه‌نویسی الکترونیک انجام می‌شود و کرمان استان پیشرو در این طرح در سطح کشور است.

جعفری با اشاره به اینکه در استان کرمان بیش از 690 مطب هدف بیمه سلامت داریم که طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی در آنها انجام می‌شود افزود: در بعضی شهرهای استان از جمله شهربابک، سیرجان، جیرفت، عنبرآباد، منوجان و قلعه‌گنج به‌صورت کامل و صد در صد نسخه‌نویسی الکترونیکی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه تعداد بیمه‌شده‌های کشور قبل از انقلاب در سال 1348 بسیار اندک بود و روستائیان فاقد هرگونه پوشش بیمه‌ای بودند گفت: امروزه پوشش بیمه درمانی در جمهوری اسلامی بسیار خوب است و انواع بیمه‌ها در اختیار خانواده‌ها قرار دارد.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان با اشاره به اینکه با اجرای طرح ارزیابی وسع در هنگام بیمه شدن عدالت محوری در پرداخت حق بیمه بسیار موثر بوده است بیان کرد: در این طرح هر فردی براساس وسع مالی در پرداخت حق بیمه مشارکت دارد.

وی با عنوان اینکه تاکنون 15 هزار نفر در دو ماه گذشته در طرح ارزیابی وسع ثبت‌نام کردند که بیش از 70 درصد آنها مشمول بیمه رایگان سلامت شدند گفت: 16 هزار نفر بیمه شده سلامت در استان کرمان از اتباع خارجی هستند.

جعفری با اشاره به اینکه تالاسمی، هموفیلی، دیالیزی، پیوند کلیه و ام اس جزو بیماری‌های خاصی هستند که مورد پوشش بیمه سلامت قرار دارند عنوان کرد: 2 هزار و 700 نفر بیمار خاص در سطح استان کرمان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

ارسال نظر