شناسه خبر : 9883

۱۵۰ هزار نفر از بیمه‌شدگان سلامت آذربایجان شرقی کاهش یافتند

۱۵۰ هزار نفر از بیمه‌شدگان سلامت آذربایجان شرقی کاهش یافتند

مدیرکل بیمه سلامت استان آذربایجان شرقی با اشاره به وضعیت طرح آزمون وسع در کشور، گفت: از زمان شروع طرح ارزیابی وسع بیش از ۵۰ هزار نفر در استان در این طرح ثبت نام کرده‌اند.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از ایرنا، وحید مجیدی با بیان اینکه طبق قانون برنامه ششم، دولت مکلف است فقط دهک های پایین جامعه را بیمه رایگان کند، افزود: براساس آیین‌نامه اجرایی طرح آزمون وسع، کسانی که هیچ‌گونه دفترچه درمانی ندارند و یا می‌خواهند از خدمات دولتی برای صاحب دفترچه شدن بهره‌مند شوند، باید به سایت مربوطه مراجعه و ثبت‌نام کنند و وزارت رفاه نیز ملزم است در عرض یک ماه در خصوص مشمولان اعلام نظر کند.
وی، با اشاره به اینکه طرح مذکور از ۱۳ آبان اجرایی شده است، اظهار کرد: وزارت رفاه، اطلاعات یک‌سری از ثبت نام کنندگان را در اختیار بیمه سلامت قرار داده است که با رفع اختلاف‌ نظرجزئی موجود، نتایج بررسی‌ها تا چند روز آینده اعلام می‌شود.
مجیدی با اشاره به جمعیت ۲ میلیونی تحت پوشش بیمه سلامت در آذربایجان‌شرقی، گفت: این میزان حدود ۵۳ درصد جمعیت استان را شامل می شود.

وی با بیان اینکه سه هزار و ۹۰۰ نفر بیمار خاص در آذربایجان‌شرقی تحت پوشش بیمه سلامت هستند، خاطرنشان کرد: بسیاری از داروهای این افراد رایگان است و سال گذشته ۴۵ میلیارد تومان برای هزینه های درمانی آنها پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی اضافه کرد: همچنین سال گذشته نزدیک به ۶۰ میلیارد تومان برای تامین داروی شیمی درمانی بیماران مبتلا به سرطان هزینه شده است.

مجیدی با اشاره به پایلوت شدن آذربایجان شرقی برای چهار طرح الکترونیکی، گفت: ارسال پرونده و اسناد بیمارستانی به صورت الکترونیکی در ۳۳ بیمارستان که منجر به صرفه‌جویی سه میلیون و ۴۵۰ هزار برگ کاغذ شده است از جمله اقدامات بیمه سلامت استان می‌باشد که این اقدام در بیمارستان‌های خصوصی نیز از فردا اجرا می شود.

وی رفع همپوشانی بیمه ها را از جمله اهداف بیمه سلامت عنوان کرد و افزود: استحقاق‌سنجی در مراکز بستری از دیگر طرح‌های انجام شده در بیمارستان‌های استان است که به همین منظور افراد بستری شده با ارائه کدملی خدمات دریافت می‌کنند و اگر فردی دارای دو بیمه باشد بلافاصله از طریق استعلام مشخص شده و به صورت کامل افراد مراجعه کننده احراز هویت می‌شوند.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: ۱۵۰ هزار نفر از طریق رفع همپوشانی از آمار بیمه شدگان استانی بیمه سلامت کاهش یافته اند.

مجیدی نسخه‌نویسی الکترونیکی را جزو برنامه‌های عملیاتی شده در آذربایجان شرقی اعلام کرد و گفت: بر این اساس ۶۷ هزار فقره اسناد به صورت الکترونیکی به بیمه سلامت استان ارسال شده است و تاکنون ۲۵ درصد موسس ها اسناد خود را به صورت الکترونیکی ارسال کرده‌اند.

وی افزود: ارجاع الکترونیکی آخرین طرح الکترونیکی در استان می باشد که در این رابطه ۳۰ هزار کد ارجاع از سطح یک به سطح دو ارسال و منجر به حذف و صرفه جویی در کاغذ و نیز زمان و هزینه شده است.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی با بیان اینکه در سال ۱۳۷۴ تعداد مراکز طرف قرارداد این سازمان حدود ۷۰۰ موسسه بود، گفت: این میزان در سال ۱۳۹۷ به ۲ هزار و ۷۴۰ موسسه رسیده است و به عبارتی ۹۵ درصد موسسه های درمانی طرف قرارداد هستند.

مجیدی با بیان اینکه هر ماه حدود ۱۰ میلیارد تومان به داروخانه ها پرداخت می شود، خاطرنشان کرد: پرداختی مطالبه تیرماه داروخانه‌ها کامل بود و ۳۰ درصد شهریور ماه نیز پرداخت شده است.

ارسال نظر