شناسه خبر : 5936

نسخه‌نویسی الکترونیک نیازمند زیرساخت‌های اجتماعی است

نسخه‌نویسی الکترونیک نیازمند زیرساخت‌های اجتماعی است

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: طرح مراقبت از بیماران آی. سی. یو. در منزل در کرمان و پنج استان دیگر کشور به مرحله اجرا در آمده است.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از ایرنا، طاهر موهبتی شامگاه چهارشنبه بدو ورود به استان کرمان در جمع خبرنگاران افزود: دانشگاه علوم پزشکی کرمان جزو استان های پیشتاز در اجرای طرح های پایلوت کشوری و مراقبت از بیمار در منزل است.
وی اظهار داشت: اگر بیماران بستری در آی. ‌سی. ‌یو به جای بیمارستان در خانه مراقبت های مورد نیاز خود را دریافت کنند از نظر هزینه و از بعد روانی شرایط بهتری را خواهند داشت.
وی تاکید کرد: طرح مراقبت از بیماران در منزل برای بیماران بستری در آی. ‌سی. ‌یو و بیماران مزمن قلبی در کرمان و پنج استان دیگر آغاز شده و امیدواریم این طرح بزودی و با نتیجه مثبت به پنج بیماری دیگر نیز افزایش پیدا کند.
وی با بیان اینکه نسخه نویسی الکترونیک یکی از مهمترین پروژه های سازمان الکترونیک در سازمان بیمه سلامت است تصریح کرد: این طرح به شکل پایلوت در کرمان آغاز و منجر به این شد که سال گذشته در 31 استان، هر استان یک شهر، کار نسخه نویسی الکترونیک را آغاز کردیم.
وی افزود: پوشش بیمه ای که امروز در کرمان شاهد هستیم بالای 70 درصد است به عبارتی 50 هزار نسخه الکترونیک را در کرمان به نتیجه رساندند و قرار شد با وزیر ارتباطات از نسخه نویسی الکترونیکی بازدید داشته باشیم.
وی ادامه داد: اگرچه نسخه نویسی الکترونیک از اولویت های فنی و کاری بیمه سلامت است اما ایجاد زیرساخت های اجتماعی، اقدامی مهمتر است.
وی افزود: در زمینه تغییر رفتار و استقبال شرکای کاری، بیمه سلامت در نسخه نویسی در حوزه شرکا 175 میلیون بار مراجعه داشته است.
وی بیان کرد: 44 هزار مرکز یا شخص شرکای کاری بیمه سلامت هستند که تغییر رفتار و مقاومت هایی در اجرای این طرح دارند و امیدواریم بعد از این مرحله در کرمان، بحث زیرساخت های اجتماعی را در 31 استان با قدرت بیشتر ادامه دهیم.
وی با بیان اینکه باید در فرایند کار نسخه نویسی الکترونیکی بلوغ سیستمی ایجاد کنیم گفت: مقاومت های اجتماعی در زمینه اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی در کرمان کمتر بوده است.
حدود 450 موسسه درمانی بخش خصوصی اعم از مطب های پزشکان، داروخانه، رادیولوژی، آزمایشگاه ها و غیره در استان کرمان در حال اجرای برنامه نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی هستند.
90 درصد مطالبات موسساتی که به شکل الکترونیک بیماران را ویزیت می کنند در پایان هر ماه پرداخت می شود.

ارسال نظر