شناسه خبر : 9845

کردستان رتبۀ اول ارائه نسخه الکترونیکی را ازآن خود کرد

کردستان رتبۀ اول ارائه نسخه الکترونیکی را ازآن خود کرد

کردستان رتبه اول تولید نسخه الکترونیک کشور را دارد.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، معاون امور درمان بیمه تأمین اجتماعی کردستان گفت: این استان با تولید ۵۰ درصد نسخه الکترونیکی کشور رتبه اول را در بین استان‌های مختلف به خود اختصاص داده است.
هوشنگ فولادی افزود: فرآیند رسیدگی به اسناد پزشکی در این استان کاملا الکترونیکی شده است و پزشکان نیز همواره با اسقبال چشمگیر این روند را ادامه می‌دهند.
فولادی گفت: در ۹ ماهه سال جاری هفت هزار و ۲۰۹ فقره جراحی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی این بیمه در استان انجام شده که نسبت به مدت مشابه خود از ۲ درصد کاهش برخوردار است.
وی افزود: عمل‌های جراحی انجام شده نسبت به هفت هزار و ۳۹۳ مورد مدت مشابه سال گذشته از ۲ درصد کاهش برخوردار است که از این تعداد جراحی‌های متوسط سهم ۴۹ درصدی و جراحی‌های کوچک سهم ۳۱ درصدی و جراحی‌های بزرگ نیز سهم ۲۰ درصدی دارد.
وی اضافه کرد: در آمار منتهی به آذر امسال ۲ هزار و ۲۱۱ فقره جراحی کوچک، سه هزار و ۵۸۹ فقره جراحی متوسط و یک هزار و ۴۰۹ فقره جراحی بزرگ در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی این استان انجام شده است.
فولادی با اشاره به اینکه در این مدت ضریب اشغال تخت‌های بیمارستانی و درمانگاهی این بیمه در استان به ۷۹ درصد رسیده است افزود: در این مدت بیمه شدگان ۵۸۴ هزار و ۹۱۷ بار به پزشک‌های عمومی، ۱۱۳ هزار و ۶۸۷ بار نیز به پزشک‌های متخصص و ۷۴۹ هزار بار به صورت مراجعه سرپایی به مراکز درمانی این بیمه مراجعه کرده اند.
وی اضافه کرد:در سال جاری برای درمان بیمه شدگان این استان ۳ هزار و ۶ میلیارد و ۱۸۰ میلیون ریال اعتبار مصوب شده که شامل یک هزار و ۵۸۳ میلیارد و ۶۰۳ میلیون ریال هزینه درمان غیر مستقیم و یک هزار و ۴۲۲ میلیارد و ۵۷۷ میلیون ریال هزینه درمان مستقیم است.
معاون درمان بیمه تأمین اجتماعی کردستان گفت: هزینه درمان مستقیم این استان در سه بخش شامل ۵۰ میلیارد ریال اختصاصی، یک هزار و ۳۰۱ میلیارد و ۵۱۰ هزار ریال جاری و ۷۱ میلیارد و۶۷ میلیون ریال عملیاتی است.
فولادی افزود: خرید ۲ دستگاه اتو آنالیزور آزمایشگاه، جذب پنج پزشک متخصص، شروع بکار بخش LDR بیمارستان سنندج و اجرای استقرار استاندار‌های بیمارستان دوستار کودک و مادر از دیگر خدمات اجرا شده در مراکز درمانی این بیمه در کردستان است.

ارسال نظر