شناسه خبر : 8836

تعداد بیمه‌شدگان قالیبافی در زنجان به ۶ هزار نفر رسیده است

تعداد بیمه‌شدگان قالیبافی در زنجان به ۶ هزار نفر رسیده است

مدیر اداره فرش استان زنجان گفت: با اجرای طرح نظارت و بازرسی از طرح بیمه قالیبافان تعداد بیمه‌شدگان قالیباف در استان زنجان به ۶ هزار نفر رسیده است.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از مهر، محسن جعفری با بیان اینکه در استان زنجان قبل از نظارت و بازرسی‌ها بیش از ۲۱ هزار نفر بیمه قالی بافی بودند، گفت: با اجرای طرح نظارت و بازرسی از  طرح بیمه قالیبافان تعداد بیمه شدگان این حوزه در مجموع به ۶ هزار نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه در سال ۹۸ قرار بود تسهیلات برای قالی بافان برای بیمه اختصاص یابد که این مهم تاکنون محقق نشده است،اظهار کرد:  این تعداد متقاضی به ترتیب با جذب تسهیلات بیمه خواهند شد.

مدیر اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: اداره فرش استان زنجان و سازمان بیمه تأمین اجتماعی افرادی را که در این حرفه فعالیت می‌کنند را بیمه می‌کند و در سال آینده تعداد بیمه شدگان قالی باف در استان تقویت می شود.

جعفری با به اشاره نظارت بر دارهای قالی‌،  گفت: طرح نظارت و بازرسی از دارهای قالی‌ در زنجان از ۳۱ مردادماه سال ۹۳ شروع‌شده و هدف از اجرای بازرسی این است افرادی که شرایط بیمه را دارند تحت پوشش بیمه قرار بگیرندو دارا بودن سن پایین‌تر از ۵۵ سال، داشتن مدرک فنی وحرفه‌ای و دریافت کارت قالیبافی از اتحادیه قالیبافان ازجمله شرایط لازم برای بیمه شدن است.

مدیر اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، بابیان اینکه طرح اجرای شناسنامه‌دار کردن دار قالی‌ها در زنجان از مهرماه سال ۹۳ در استان زنجان شروع‌شده است، تصریح کرد: از زمان اجرای این طرح تاکنون بیش از ۲۲ هزار و ۴۵۰دار قالی شناسنامه‌دار شده است. 

ارسال نظر