شناسه خبر : 8553

دهک یک تا سه به صورت رایگان از خدمات بیمه سلامت برخوردار می شوند

دهک یک تا سه به صورت رایگان از خدمات بیمه سلامت برخوردار می شوند

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: شهروندان می توانند با ثبت نام در دفاتر پیشخوان دولتی و آزمون «وسع» از بیمه سلامت بهره مند شوند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از خبرگزاری مهر، سید حسن قاضی عسگر با اشاره به اینکه دولت امکان ثبت نام شهروندان فاقد بیمه درمانی را فراهم کرده است، اظهار داشت: شهروندانی که فاقد بیمه درمانی هستند از دو روز گذشته می توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولتی و ثبت نام از امکانات دولتی برای بیمه درمانی بهره مند شوند.

وی افزود: سامانه‌ای توسط وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی طراحی شده است که با برگزاری آزمون «وسع» می توان نوع دهک متقاضیان بیمه سلامت تعیین شود.

دهک ها توسط وزارت تعاون تعیین می شود

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با بیان اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با پایگاه «اطلاعات برخط بیمه شدگان درمان کشور» آمار دهک های مختلف را در اختیار دارد، تصریح کرد: چنانچه متقاضیان بیمه سلامت در بین دهک های اول تا سوم باشند دولت به طور کامل هزینه های درمانی این شهروندان را پرداخت خواهد کرد.

از دهک چهار به بعد شهروندان مشمول تخفیفات دولتی می شوند

وی با اشاره به اینکه تعیین دهک های مشخص شده بر اساس درآمد شهروندان و از طریق آزمون «وسع» است، بیان داشت: دهک های چهار به بالا هم مشمول تخفیفات ۵۰ درصد خواهند شد و متناسب با بالارفتن دهک تخفیفات کمتر می شود؛ تاکنون آماری از تعداد شهروندان استان اصفهان در دهک های مختلف به استانداری اعلام نشده است.

 

ارسال نظر