شناسه خبر : 25036

جزئیات استفاده از تسهیلات بیمه‌ای دانشگاه تربیت مدرس برای دانشجویان علوم پزشکی

جزئیات استفاده از تسهیلات بیمه‌ای دانشگاه تربیت مدرس برای دانشجویان علوم پزشکی

صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت در نظر دارد تسهیلات بیمه تامین اجتماعی را با لحاظ شدن سوابق کاری و بیمه درمانی، به همه دانشجویان مقطع دکتری روزانه و غیرروزانه دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تربیت مدرس اعطا کند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا،  بر این اساس دانشجویان مقطع دکتری تخصصی دانشکده پزشکی دوره‌های روازنه و غیر روزانه دانشگاه تربیت مدرس می‌توانندتا تاریخ ۲۵ تیر ماه سال جاری نسبت به ثبت نام تسهیلات بیمه تامین اجتماعی صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی که به منظور گسترش پوشش بیمه‌ای با لحاظ شدن سوابق کاری و بیمه درمانی اعطا می‌شود، اقدام کنند. 

دانشجویان متقاضی استفاده از این تسهیلات می‌توانند به پرتال دانشجویی به آدرس portal.srd.ir مراجعه و نسبت به ثبت درخواست خود اقدام نمایند.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام دریافت این تسهیلات شامل سند تعهد محضری به همراه حکم کارگزینی ضامن (کارمند رسمی، پیمانی و یا بازاری با جواز کسب) می‌شود.

همچنین دانشجویان می‌توانند با مراجعه به سایت دانشگاه تربیت مدرس به نشانی modares.ac.ir ،قسمت معاونت دانشجویی و فرهنگی ،امور دانشجویی و دریافت فرم‌ها، فرم مخصوص بازپرداخت تسهیلات را دریافت و در یکی از دفاتر اسناد رسمی کشور تنظیم کرده و آنرا به همراه کپی حکم کارگزینی ضامن به اداره رفاه دانشجویی تحویل نمایند.

از دیگر مدارک مورد نیاز، فرم درخواست بیمه تامین اجتماعی و کپی مدرک تحصیلی مقطع قبل (دانشجویانی که مقطع قبل در دانشگاه‌های وزارت علوم و تحقیقات و دانشگاه آزاد تحصیل کرده‌اند.) اعلام شده است.

 در شرایط و ضوابط عمومی اعطای تسهیلات و نحوه بازپرداخت تسهیلات به دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس آمده است:

متقاضیان باید به سایت portal.srd.ir  مراجعه کنند و نسبت به ورود به پرتال شخصی با وارد کردن کد ملی و شماره دانشجویی خود اقدام کنند.

بعد از بررسی و تایید اسناد توسط صندوق، پیامک اطلاع‌رسانی از سوی صندوق برای دانشجویان متقاضی ارسال می‌گردد تا نسبت به ثبت‌نام در سامانه غیرحضوری تامین اجتماعی به نشانی "es.tamin.ir" و انعقاد قرارداد بصورت انفرادی اقدام نمایند.

امکان ثبت‌نام در سامانه تامین اجتماعی صرفا برای افرادی میسر است که نام آنها در اسناد تایید شده سیستم یکپارچه صندوق رفاه دانشجویان موجود باشد. 

با اعلام دانشگاه تربیت مدرس، دانشجویانی که در مقطع قبل در دانشگاه‌های تحت پوشش وزارت بهداشت تحصیل کرده‌اند در صورت داشتن بدهی معوقه ابتدا باید نسبت به پرداخت بدهی خود اقدام نمایند، در غیر این صورت از لیست تسهیلات حذف خواهند شد. 

مبلغ تسهیلات نیز منطبق بر تعرفه تامین اجتماعی و بدون کارمزد است و دانشجویان بعد از فراغت از تحصیل ملزم به پرداخت آن هستند. 

دانشجویان متقاضی دریافت این تسهیلات موظفند بلافاصله بعد از قطع رابطه آموزشی یا نیاز به انصراف از دریافت تسهیلات بیمه، موضوع را به اداره رفاه دانشگاه اطلاع‌رسانی نمایند.

همچنین دانشجویان حداکثر به مدت ۴ سال امکان بهره‌مندی از تسهیلات تامین اجتماعی صرفا به عنوان سابقه کار را خواهند داشت.

ارسال نظر