شناسه خبر : 3012

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت در اجلاس روسای دانشگاههای علوم پزشکی عنوان کرد:

ضرورت مدیریت منابع در شرایط فعلى اقتصادى/ تضمین سلامت ادارى کشور با الکترونیکى شدن خدمات

طاهر موهبتى با تاکید بر مدیریت منابع در شرایط فعلى اقتصادى، گفت: شفاف سازى اصولا در کشور مخالفینى دارد، اما الکترونیکى شدن خدمات مى تواند منجر به شفافیت شود.

به گزارش چابک آنلاین، طاهر موهبتى در اجلاس روساى دانشگاه هاى علوم پزشکى سراسر کشور با اشاره به خدمات سامانه ١٦٦٦ سازمان بیمه سلامت گفت: این سامانه خدمات مشاوره، تعویض و تمدید دفترچه، خسارات متفرقه، شکایت و غیره را به بیمه شدگان ارائه مى کند و قصد ما این است به سمتى حرکت کنیم که این سامانه خدمات مشاوره درمان را نیز با همکارى انجمن هاى علمى ارائه کند.

وى افزود: هفته اى یک بار تمام مدیران سازمان باید در این سامانه حاضر باشند تا به شکایات و مشکلات بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت پاسخ بدهند که حرکت موثرى براى تکریم بیمه شدگان خواهد بود.

موهبتى با اشاره به هم پوشانى هاى بیمه اى، ادامه داد: حدود ٤ میلیون و ٨٠٠ هزار نفر پوشش بیمه اى وجود دارد و در هر جا که سازمان بیمه اى دیگرى با بیمه سلامت هم پوشانى داشته باشد، بیمه سلامت حذف مى شود.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با اشاره به اجراى راهنماهاى بالینى اظهار کرد: از اول شهریور سامانه تعیین خدمات تصویربردارى راه اندازى شده که بر اساس راهنماهاى بالینى ابلاغى وزارت بهداشت، استفاده افراد از ام آر آى، سى تى اسکن و آنژیوگرافى و غیره منطقى شده و افراد براى استفاده بیش از میزان مجاز از این خدمات، باید تاییدیه پزشک یا گروه پزشکى از دانشگاه علوم پزشکى را داشته باشند و این کار در راستاى صیانت از سلامت افراد انجام شده است.

وى با بیان این که الکترونیکى شدن خدمات، سلامت ادارى کشور را تضمین مى کند، افزود: شفاف سازى اصولا در کشور مخالفینى دارد، اما الکترونیکى شدن خدمات مى تواند منجر به شفافیت شود. به طور مثال این اصلا خوب نیست که نتوانیم در سیستم الکترونیکى، دریافت خدمات توسط بیمار، نحوه ارائه خدمات و رضایت بیمار را رصد کنیم.

موهبتى ادامه داد: از طرفى تعداد زیادى کاغذ براى ثبت سندهاى کاغذى مصرف مى شود. درختان زیادى براى مصرف کاغذ قطع مى شوند. این در حالى است که بر اساس قانون، قطع هر درخت بین ٣ تا ٦ میلیون تومان جریمه دارد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با تاکید بر مدیریت منابع، بیان کرد: در شرایط فعلى اقتصادى، مدیریت منابع ضرورى است.